Skip to main content

Beste KPN,

In ons huis hebben zij alleen op de benedenverdieping goede Wifi, althans in de woonkamer. Als ik buiten, aan de achterdeur van de woonkamer sta, is dit zeer bedroevend. Op de eerste verdieping en de tweede verdieping is het een drama. Enige maanden geleden een test gedaan, volgens KPN had ik recht op twee gratis Wifi versterkers, en deze zouden toegezonden worden, helaas nooit gekregen. Afgelopen zaterdag maar een kabel door het huis gelegd naar de tweede etage, zodat zoonlief daar op de Wifi zijn werk kan doen ipv in de huiskamer. Ook KPN gebeld, en e.e.a. uitgelegd. De Wifi versterkers zouden door mij zijn teruggestuurd, en ik moest een nieuwe meting doen om zodoende in aanmerking te komen voor de gratis Wifi versterkers met de oude meting kon de KPN medewerker niets meer doen. Vanmorgen (maandag 25-05-2020) de meting gedaan, uitslagen zijn behalve op de beneden verdieping, zeer bedroevend. Instellen op de experiabox zijn automatisch gewijzigd en bij de tweede meting nog steeds zeer bedroevend. Maar gelukkig, ik kom nu in aanmerking voor twee Wifi versterkers, maar die moeten aangesloten worden op een bekabeld netwerk. Voor de draadloze versterkers moet ik € 149,00 betalen. Nu ben ik er even klaar mee, als je nu een abonnement afsluit, krijg je de twee draadloze versterkers gratis, en ik die al vele jaren internet heb van KPN moet daar voor betalen. 

 

Graag een oplossing voor de slechte Wifi verbinding in ons huis, bijvoorbeeld door draadloze Wifiversterkers te sturen, zoals nieuwe abonnees dit gratis krijgen.

 

Met vriendelijke groet,

Leo Jordaan

Ja, de twee Experia WiFi's die u gratis krijgt moeten bekabeld aangesloten worden. Maar u had een kabel gelegen naar de eerste verdieping zei u, dus dan kunt u daar mooi de ene Experia WiFi op aansluiten. De andere plaatst u dan in de woonkamer bij de tv. 

En als u ook wifi in de tuin wilt, dan moet u daar toch echt zelf voor zorgen. KPN heeft nog nooit gezegd dat u ook goed wifi in de tuin zou hebben.


KPN bied je een gratis oplossing aan in de vorm van KPN Experia WiFi. Het is niet realistisch om te verwachten dat zij de kosten voor een draadloze oplossing op zich nemen. Voor nieuwe klanten is er nu inderdaad een introductieactie waarbij men kan kiezen; of de gebruikelijke korting of gratis super WiFi punten. Elke bestaande klant heeft al van een soortgelijk iets gebruik kunnen maken toen men klant werd ;)


Hi @LeoJo, wat jammer dat het in eerste instantie mis is gegaan met de gratis Experia Wifi! Wel erg fijn dat het nu is gelukt op weer op het punt uit te komen dat je ze opnieuw kan bestellen. Heb je ze inmiddels besteld en wellicht ook al in huis en aangesloten?

Het is voor de werking van de wifi niet noodzakelijk om een draadloze versterker te gebruiken, deze techniek is een stuk duurder en daarom bieden we deze optie wél aan, maar berekenen we een deel van de kosten van deze apparaten door naar onze klanten. Oók hiervan zal er overigens 1 met een kabel aangesloten moeten worden op de Experia Box, en de andere kan dan draadloos ergens anders in de woning worden geplaatst. Verder hebben de apparaten exact dezelfde functies en werken ze even goed. Het enige verschil is dus, dat je een 2e en eventueel 3e wifi punt zonder kabels te trekken ergens anders in de woning neer kunt zetten. Aangezien je al een kabel naar boven aan hebt gelegd, zou de gratis Experia Wifi een prima oplossing moeten zijn voor het probleem met de wifi.

Je krijgt nu als nieuwe klant de SuperWifi punten alléén gratis, als je afziet van de welkomstkorting die nieuwe klanten normaliter ontvangen. Indirect betalen ook nieuwe klanten dus voor de SuperWifi punten, aangezien dit ten koste gaat van de korting op de eerste paar maanden dat het abonnement loopt. Die korting zal jij wel hebben gehad op het moment dat je klant werd bij KPN. Als nieuwe klanten kiezen voor de korting, betalen ze exact hetzelfde voor de SuperWifi punten als elke andere klant :slight_smile:


Beste Maja,

De kabel loopt nu door de woonkamer, over de trap naar de hal van de eerste verdieping en dan over de trap naar zolder. 

Bedankt voor je reactie, maar aan de geboden oplossing heb ik dus niet zo veel. 

Een paar huizen verder weet ik dat zij wel goede WiFi ontvangst hebben. Ga daar eerdaags kijken bij welke provider zij een contract en oplossing hebben .


Je provider bepaalt niet hoe goed de wifi is, dat bepaalt je omgeving. Wifi is een universele techniek en het maakt daarbij niet uit wie je provider is ;)


Ah, zo'n losse kabel lijkt me inderdaad niet helemaal ideaal. Als je op de eerste verdieping een Experia Wifi aansluit, zal de kabel naar zolder echter waarschijnlijk niet meer nodig zijn omdat er dan al vanaf dat punt wifi uit wordt gezonden dat een goede kans heeft de zolder ook te bereiken!

Wat @JuanNegro aangeeft klopt helemaal, wifi is een verbindingstechniek die niet provider gebonden is. Elk modem zendt op exact dezelfde frequenties een wifi signaal uit. Dat het in de huidige setting niet zo goed werkt in jouw huis, kan meerdere oorzaken hebben, vanaf afstand kan ik daar niets aan doormeten of aan veranderen. De Wifimanager kan je thuissituatie wél doormeten en als de uitkomst van de Wifmanager is dat je gratis Experia Wifi kunt ontvangen, dan wil ik je toch aanraden om van dat aanbod gebruik te maken. Je kunt in ieder geval even proberen of de situatie verbetert als je er 1 (of beide) aansluit. Als je de 2e versterker echt niet met een kabel naar boven wilt aansluiten, dan kan je er voor kiezen om de draadloze Superwifi punten aan te schaffen. Dit gaan wij niet voor je doen, aangezien de draadloze variant niet noodzakelijk is voor de werking van de wifi in jouw woning. Een ander antwoord dan dit, heb ik niet voor je!


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!