Skip to main content

Ik ben nieuw hier op het forum en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Een medewerker van KPN gaf mij de tip om mijn vraag hier te posten.
 

Ik gebruik al enige maanden een Tractive tracker voor mijn huisdier. De app van Tractive geeft de mogelijkheid om een energiebesparende zone in te stellen dmv het toevoegen van je WiFi netwerk. Dit heeft altijd zonder problemen gewerkt. Sinds deze week ziet mijn WiFi netwerk op de KPN box 12 de tracker opeens niet meer in de app van Tractive bij het instellen hiervan. Het vreemde is dat elk ander netwerk in de buurt wel opgevangen wordt behalve mijn WiFi netwerk. Ik heb overigens deze week bericht van KPN gehad dat men een update op de KPN box 12 hebben gedaan. 
 

Loopt iemand hier ook tegenaan en wellicht een oplossing voor dit probleem gevonden?

@PeterBosma dan ben ik gelukkig niet de enige 😉 Ik heb gisteren nog de klantenservice van KPN gebeld en zij hopen dat er nog meer klanten dit probleem gaan doorgeven zodat dit opgelost kan worden. Dus mijn tip, bel even en geef dit door :-)


Kpn monteur geweest voor aansluiten extra wifi punten.  Probleem verteld,  hij heeft een 

nieuw netwerk gemaakt op 802…

Trackers werken weer zoals het hoort!


@PeterBosma meen je niet? 🙂 En de kpn box 12 heeft de laatste firmware versie? Mag ik vragen of je dat extra wifi punt gekregen hebt? Of maakt hij dat extra netwerk in de kpn box 12? 


In de box, nieuwste software

 


@PeterBosma beetje brutale vraag maar zou je een screenshot willen maken van de instellingen in de box van het nieuwe netwerk? Het lukt mij namelijk niet de 802.11b in het extra wifi punt te kiezen? 


@PeterBosma Vanmiddag weer met KPN contact gehad en uitgelegd dat de tracker bij jou wel weer werkt. Zij konden mij niet verder helpen. Ik zou je echt bijzonder dankbaar zijn als je mij uitlegt wat de monteur in jouw modem ingesteld hebt… 🙂 Ik hoop dat je me wilt helpen.


Geen idee wat hij heeft gedaan behalve dan wat ik je al heb verteld.Hij vertelde dat dit een bekend iets is. Veel cameras en bijv  draadloze rookmelders ed  werken ook op 2.4 

 


Oké fijn dat het bij jou wel weer goed werkt. 


Heb hierover een vraag over de usb dongle. Mijn modem vind de huisdiertracker van Tractive  sinds de laatste firmware update van de KPN box 12 niet meer. Deze werkt ook alleen op de 802.11b. Heb een extra wifipunt in het modem aangemaakt op de 2.4. Ik kan alleen g, n en ax in 2.4 wifi selecteren. Weet iemand wat ik fout doe? En als ik een usb dongle op mijn imac (of in de kpn box 12 als dat kan?) inplugt, zou het dan wel lukken? 
Hoop dat iemand mij kan adviseren.. 

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @kjoostveen . Sorry voor de late reply.

Ik heb hier momenteel alleen een fritzbox om mee te testen 😞.

Maar het klinkt alsof de monteur gewoon een 2,4 netwerk heeft aangemaakt bij @PeterBosma  en dat het daarmee werkt. 

Kun je mij nog vertellen welke versie van de box12 firmware er nu op zit? 


@Erwin_ Momenteel de laatste versie; V12.C.23.04.39

Heb dus een extra wifi netwerk op de 2.4 aangemaakt met een nieuwe naam en wachtwoord. In wifisignaal heb ik de 2.4 wifistandaard op n gezet, de bandbreedte op 20Mhz en het kanaal op automatisch. De 5 Ghz heb ik niet als extra wifinetwerk gemaakt. Wifi5 profiel toegepast.

Ik snap echt niet waarom het hier niet lukt. Het moet toch te doen zijn?


@Ik_Combineer Heb jij nog een suggestie?

Kort samengevat: Tractive huisdierentracker heeft moeite met gecombineerde wifi.  2,4 zou moeten werken maar TS krijgt het niet voor elkaar. Andere klant is het in dit topic op die manier wel gelukt. (althans, de monteur die daar op bezoek was)

Is er nog een setting die hij bij het aanmaken van z'n 2,4 netwerk moet proberen? 


@Erwin_ via het modem inloggen en de optie “extra wifi” aan zetten, wanneer dit niet lukt kan dit als het goed is ook gedaan worden via de MijnKPN app alleen ben ik nog niet bekend in hoe dit precies werkt. Alleen als het goed is zijn de wifi instellingen te benaderen via MijnKPN wanneer het modem een update heeft gehad naar de KPN Software.


@Ik_Combineer Goedenavond, dank je wel voor je snelle reactie. In het modem inloggen lukt,  alleen als ik een extra wifi aanmaak op 2.4 dan krijg ik alleen de mogelijkheid om n, g of ax te selecteren. Niet de b. De Tractive tracker werkt alleen op de b. Ik heb het getest bij mijn buurman die nog niet de nieuwe firmware heeft en daar pakte de tracker dus alleen de 802.11b.  Iemand anders in dit draadje zegt dat een monteur van KPN dit in het modem heeft ingesteld en dat zijn Tractive trackers het weer doen op de 802.11b, alleen snap ik niet hoe? Ik hoop dat jij me verder kan helpen? :-)


Heb je nog wat geprobeerd, @kjoostveen ? Nog updates?


@Erwin_ Goeiemorgen Erwin, nee tot dusver jammer genoeg nog niet gelukt. Al het bovenstaande geprobeerd maar het lukt me niet om de 802.11b instelling in de kpn box 12 te krijgen. Had gehoopt op een antwoord van je collega maar niets meer gehoord. Als een monteur het zoals het bij een klant in dit draadje wel is gelukt dan moet het bij mij toch ook te werken krijgen? 


@Erwin_ dank je wel voor het checken in ieder geval 😊


Goedendag,

Hier hetzelfde probleem sinds niet al te lang geleden.

Het lukt niet meer de tractive te verbinden met de wifi. 

Al het bovenstaande biedt geen soelaas.…

 


Ik had nog even een kleine ingeving.  Lukt het wel als je van je telefoon een hotspot maakt?  (uiteraard geen permanente oplossing maar even om te testen en misschien de firmware van die tracker te updaten)


Hier helaas last van hetzelfde probleem met de tractive tracker. Diverse pogingen gedaan met een extra 2,4 Ghz en 5 Ghz netwerk (zowel g en n profiel) en met apparaten hotspots gemaakt, maar de app herkent deze netwerken niet. Vervelend, sinds de modem update kunnen wij niet volledig gebruik maken van ons Tractive abonnement. 


Het begint wel een beetje op te vallen.  @Mik61  kun jij ook eens proberen of het via een hotspot wel lukt? (of bij iemand anders thuis met een ander modem?)

Op die manier heb ik meer indicatie dat er - misschien-  iets niet in de haak is met de software van de box12


@Erwin_ het probleem is denk ik dat je in de nieuwe firmware van de KPN box12 niet meer 802.11b kan selecteren. De andere profielen herkent de tracker niet. Blijf het vreemd vinden dat de 802.11b uit het modem gehaald is.

Ik heb meerdere malen contact met Tractive hierover gehad en de medewerker vertelde dat er eind dit jaar een andere versie van de tracker op de markt komt die wel met het modem kan werken. Ik zou deze gratis opgestuurd krijgen.


@Erwin_het probleem is denk ik dat je in de nieuwe firmware van de KPN box12 niet meer 802.11b kan selecteren. De andere profielen herkent de tracker niet. Blijf het vreemd vinden dat de 802.11b uit het modem gehaald is.

Ik heb meerdere malen contact met Tractive hierover gehad en de medewerker vertelde dat er eind dit jaar een andere versie van de tracker op de markt komt die wel met het modem kan werken. Ik zou deze gratis opgestuurd krijgen.

Dat klinkt hoopvol.  Rest nog wel het mysterie dat @PeterBosma  wel contact heeft gekregen met de tracker. 


En Peter heeft nog steeds contact. Eea geregeld door KPN monteur 


Ik heb wat navraag gedaan.  Het klopt dat 802.11b  niet in die nieuwe box12 software zit. Dit heeft mede te maken met dat het alweer een behoorlijke verouderde standaard is die potentieel nieuwe verbindingen een beetje in de weg kan zitten. Er wordt nog wel nagedacht om hier nog iets mee te doen maar geen enkele garantie of dat gaat gebeuren.

We zaten nog eens op de website te kijken van tractive en daar zag ik het volgende:

https://tractive.com/nl/pd/gps-tracker-dog?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAuqKqBhDxARIsAFZELmJja9yYnWXD96dlPdLc5l2_MLXnZBj-4kgB28HJ2JrhXPb-22vuYnoaAvcOEALw_wcB#tech-spec

 

Mijn vraag is of er verschillende types van deze trackers in omloop zijn. (ik denk eerlijk gezegd van niet maar vraag het toch even voor de zekerheid)

 

 


Reageer