Beste mede-forummers/KPN moderatoren,
Na vandaag tot 10x de KPN wifimanager te hebben doorlopen, krijg ik steeds het onderstaande scherm, zoals ook een andere gebruiker op dit forum steeds gekregen heeft, het onderstaande scherm.
Mijn probleem is dat ik beneden in de woonkamer een goed werkende verbinding heb, maar op de verdiepingen een slechte- tot zeer slechte verbinding krijg.
Â
Wat heb ik al gedaan:
- KPN Box 12 opnieuw opgestart, dus aan en uit, vervolgens de metingen gedaan, resultaat is onderstaand scherm.
- KPN Box 12 harde reset gegeven (dus met een paperclip de resetknop ingedrukt gehouden totdat de modem opnieuw opstart, resultaat zoals bij eerste punt.
- KPN Box 12 op andere WIFI kanalen ingesteld, zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz, Dus van automatisch afgehaald en handmatig testen gedaan, resultaat zoals bij eerste punt.
- Ik steeds terug keer in een lus, steeds terug bij af.
- De testen zowel op een IPAD 5th generation (IPAD OS) als op een nieuwe ASUS notebook (Windows 10)Â Â gedaan, maar beiden geen goede afronding van de KPN WIFI manager.
- Beneden heb ik de volle 100 MBits/Sec
- Op de eerste verdieping zakt deze terug naar 20-30 MB/Sec
- Op de zolder, waar ook mijn werkplek is, zakt deze terug tot 8-10 MB/Sec, deze ruimte is het meest cruciaal voor mijn werk.Â
- Ik heb van beneden de BOX 12 naar boven een UTP kabel lopen naar mijn oude PC, maar de cruciale computers en telefoons werken met WIFI en die is daar te traag. MS Teams en Skype werken gewoon daar niet goed.
Uiteindelijk heb ik vandaag nog 2x de helpdesk gebeld met goed meedenkende mensen, maar op het einde houden ze toch vast aan de KPN wifi manager, waar dus het criterium ligt van wel of geen extra WIFI versterkers. Ik zou echt enorm geholpen zijn met een extra WIFI versterker, maar ik kom zo ook niet verder. Kan iemand van de KPN Moderatoren mij hier mee verder helpen?
Â
Dank voor uw effort.
Â
Â