Skip to main content

Ik heb Harmon Kardon BDS 280, en een (oudere) Philips tv zitten HDMI uitgangen op, maar geen HDMI (ARC) , heb nu tulip stekker set gekocht, op tv aangesloten en op ontvanger, krijg alleen geen geluid van de tv op de ontvanger, denk dat ik bij instellingen van Harman Kardon , iets moet gaan instellen, wie weet hoe je dit moet instellen., zodat als je tv en ontvanger aanzet, geluid op de ontvanger krijgt. 

Hallo @scenic 

 

Hoe heb je het nu precies aangesloten, beide apparaten op de Harman?

Ik zou voor nu alleen de TV aansluiten op 1 van de AUX ingangen van de Harman, dan op de afstandsbediening van de Harman AUX indrukken.

Misschien moet je in de instellingen van je TV nog aangeven dat het geluid alleen via de Tulp/Jack uitgang moet gaan.


@scenic Is het nog gelukt met het aansluiten van de versterker? 


Hoi Gesp,

 

Heb de ontvanger via hdmi aangesloten op tv ,zou luister ik nu bv you tube, ik ga even proberen als ik de hdmi kabel eruit haal en dan  kijken of via AUX  ingang ,met selecteren  AUX op ontvanger ,werkt  dan you tube kan afspelen met geluid  en of dan ook geluid op de boxen krijg als tv kijk

 

Gekeken in Harmon  menu ,zie bij aux staan, aux 1,2 kan dan naar geluid instellingen wijzigen en dan op ok drukken verder niets.

 

Op tv menu zie ik geen aux staan, wel ext 1(digitale STB) ,2,3 staan en de hdmi poorten, hdmi 1 is kijken tv, de hdmi 2 is de harmon kardon.

 

Ga er even naar kijken, txs voor reactie 


@scenic Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn en zie je bericht graag tegemoet!