Skip to main content

Indien netwerk KPN met Experia V12b wordt aangesloten dan werken beide TV's.

Vervolgens koppel in mijn Archer C5400, met vast IP-sdres, via de WAN aansluiting aan de Netgear switcht. Alles blijft goed werken en prima Wifi dekking in huis.

Vervolgens naar Netflix' gaat goed. Terug naar NPO1: Tv kastje slaat vast. Ook niet meer uit te zetten. Dit geldt ook voor het TV kastje dat direct op de Experia via een vaste netwerkkabel. Dit gebeurt bij de Archer in routermode en accespoint mode.

 

Experia ziet de Archer. Deze heb ik een vast IP adres 192.168.2.150 gegeven. Dit adres ook in de Archer gezet. In de Experia zie ik de Archer ook onder dat adres, en ik kan de Archer ook benafeten via dat IP-adres.

 

Ben al dagen bezig. Bij de helpdesk uren geresetted enz. Kom ik geen stap verder mee

 

Monteur heeft kabels doorgemeten: 800 Mbps. Helaas geen verstand van inrichten modem.

Archer loskoppelen en resetten hele KPN omgeving' Tv kastje installeert weer en geeft weer beeld

 

Begrijp niet hoe dit kan. Heb al gevraagd om een nieuw modem...helaas.

 

Wat te doen ?! Mensen thuis worden hier niet vrolijk van na jarenlang Ziggo

Ik gok van niet, maar KPN gebruikt ook de 192.168.2.15X reeks voor haar acces points, mogelijk geeft dit een conflict.

Wat ik eerder denk: De Archer C5400 is natuurlijk ook een router, ik kan me voorstellen dat de DHCP niet is uitgeschakeld en daarom de stb van KPN een dubbel of ander IP krijgt dan hij verwacht.

De box van KPN zit standaard zo rond de 192.168.2.00x tot 192.168.1.02X, als ik onderweg ben naar een klant met tv storing doe ik onderweg vaak even het IP controleren en is deze bijzonder hoog (192.168.2.040 of hoger) dan weet ik eigenlijk zeker dat er een extra router is welke conflicten geeft.

 

Edit: je geeft aan van ziggo te komen, stond dat modem in bridge modus en verzorgde de Archer de rest? Bij KPN is dit namelijk niet mogelijk.


Voor tv van KPN is igmp-snooping vereist. Dit ondersteunt de Archer mogelijk niet, of het is niet juist ingesteld. Ik lees ook nog iets over een Netgear switch. Die moet dat ook ondersteunen. Wat is het precieze type daarvan?


Allemaal nuttige adviezen, @Jedeno . Kun je hier mee uit de voeten?


Beste mensen,

 

Hartelijk dank voor jullie bijdragen! Heel bijzonder dat jullie je zo inzetten' chapeau.

Inmiddels een Fritzbox aangeschaft en de Archer op Marktplaats gezet, op basis van de specificatie van igmp-snooping.

Nu zit ik nog te kijken naar nieuwe Netgear switches. 2 x een 8 poorts. Ik wacht nog even af. Na installatie van de Fritzbox weet ik meer.

Indien een ander type nodig, wat ik verwacht gezien jullie opmerkingen, dan komt de vraag welke

Kan dat een GS108E zijn of een GS108T

Ik vind het wel bijzonder dat problemeemoplossingen via dit forum moeten komen. Ik heb de helpdesk van KPN gevraagd wat de minimale specificatie moeten zijn voor mijn router. Dat ze dat niet geven vind ik onbegrijpelijk. Daar ga ik nog werk van maken.

 

Prettig weekend


De GS108E gaat zeker werken, de GS108T heb ik geen ervaring mee, kan ook niet direct zien op internet of die IGMP snooping ondersteund. 


Dag ik_combineer,

Dank voor je advies en snelle reactie.

 

 

Jedeno


Als ik weer verder ben, meld ik het.