Skip to main content

Hi

Ik heb een kpn itv box voor tv te kijken bij mij in huis. Dit gaat via een unifi switch naar de meterkast en komt vervolgens daar op het modem aan. Wat mij af en toe opvalt is dat het video niet mee wil komen. Dus even video daarna freeze en dan weer even video en dan weer freeze. Het geluid blijft wel continue doorlopen. Is dit al een eerder gezien bij anderen?

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?
  3. Staan de instellingen van de Unifi switch goed? (IGMP snooping o.a.).

Hoi @MartinS1980, welkom! Er zijn verschillende Unifi switches, welke heb je? De bekabeling tussen TV ontvanger en switch, en tussen switch en modem is wel een rechtstreekse kabel? Geen overige apparaten (aanvullende switches, homeplugs) er nog tussen?  


Ik heb alles in combinatie met een mikrotik router. Dit omdat ik in mijn huisnetwerk meerdere vlans heb. De mikrotik router maakt gebruik van een igmp proxy.

De setup hiervan is op basis van andere forums


Ik heb alles in combinatie met een mikrotik router. Dit omdat ik in mijn huisnetwerk meerdere vlans heb. De mikrotik router maakt gebruik van een igmp proxy.

De setup hiervan is op basis van andere forums

 

Ah, dank voor de toelichting. Ik heb de titel van het topic iets aangevuld ter verduidelijking dan. In de basis is het natuurlijk geen probleem om een eigen router te gebruiken. Wel kan het zijn dat je dan wat instellingen moet aanpassen. Daar kan ik je niet bij helpen. Maar @wjb's topic over het gebruiken van een eigen router is een goed startpunt:

Â