Skip to main content

Ik ondervind problemen met zowel tv als internet.

beide vallen weg.

heb wel WiFi, maar dan geen internet.

tv schiet op blauw scherm. Geeft aan dat ik dan naar André zender moet gaan en weer terug.

maar vaak geen resultaat.

na opnieuw opstarten experiabox werkt het weer. Maar elke keer die box opnieuw opstarten wordt erg vervelend.

iemand suggesties?

Ik bekijk eerst even je aansluiting op afstand, @The mars. Daarmee meet ik welke apparaten na de Experia Box zijn verbonden. Buiten het forum ben ik niet bereikbaar. Vind je goed dat ik de afbeelding hier plaats? Dan kunnen we dat doornemen. Misschien hebben andere leden van de community hier ook ideeën over om je WiFi en tv-aansluiting te optimaliseren :) 
Daarvoor is dit kennisplatform bedoeld. Kom je er alsnog niet helemaal uit. Dan kan er op termijn (na versoepeling corona maatregels) een afspraak met een monteur worden ingepland. 


Top nadia


 Hey @The mars, jouw thuisnetwerk ziet er tijdens het moment van schrijven zo uit: 

Het blauwe selecteerde apparaat op de afbeelding is een (onbekende) Switch. Ik vermoed dat daar het probleem zit. Welke type (merk) Switch heb je aangesloten?

Als je die er eens tussenuit haalt, wat merk je dan? 


Hey Nadia,

ok heb beneden de v9 en WiFi versterker En 2953 ontvanger van jullie. En een tv en Nintendo Wii.

en boven heb ik een WiFi versterker een tv en 4952 ontvanger

maar  ik gooi de Wii er ff af en we gaan eens kijken.

 

bvd marcel


Hey Nadia,

ok heb beneden de v9 en WiFi versterker En 2953 ontvanger van jullie. En een tv en Nintendo Wii.

en boven heb ik een WiFi versterker een tv en 4952 ontvanger

maar  ik gooi de Wii er ff af en we gaan eens kijken.

Dit is misschien een beetje verwarrend, maar gebruik je de Nintendo als Switch? Ik denk dat je de Nintendo Switch thuis hebt aangesloten. Dit wordt er met → switch bedoeld

Met een switch kun je het aantal ethernetpoorten op je modem vergroten en splitsen. Interactieve tv-ontvangers, WiFi Versterkers, computers en andere netwerkapparatuur kunnen op de switch worden aangesloten. Bovenstaande switch ondersteunt IGMP Snooping. IGMP snooping zorgt ervoor dat een TV stream (multicast IGMP) alleen nog maar doorgestuurd wordt naar die poorten waar een apparaat op aangesloten is die om de TV stream verzocht heeft (alleen de KPN tv-ontvanger dus). Anders kan het misgaan, zoals jij omschrijft. Kijk voor een heldere uitleg op het topic van @wjb De juiste Switch?! Toverwoord: IGMP-snooping


Hey Nadia,

ik bedoelde te zeggen dat er niets tussen zit. Ik heb geen switch.

 

raar dat hij aangeeft dat er nog wat bij aangesloten zit.

ik begin wel steeds meer vraagtekens te krijgen?
hopelijk kan het worden op gelost.

gr. Marcel

 


Brrrr, wat een inbreuk in het klantdomein.

Blij dat ik geen Experia Box meer heb ik heb er absoluut geen behoefte aan dat KPN zo ver in mijn thuisnetwerk zou kunnen kijken.

 

Heb jij wellicht een KPN WiFi "versterker" boven op de "draadloze" verbindingsset aangesloten en daar op vervolgens de TV ontvanger en andere apparatuur?


Brrrr, wat een inbreuk in het klantdomein.

Blij dat ik geen Experia Box meer heb ik heb er absoluut geen behoefte aan dat KPN zo ver in mijn thuisnetwerk zou kunnen kijken.

Gelukkig heb jij dit ook helemaal niet nodig, wjb ;)

Ik snap de zorgen. Uiteraard alleen met toestemming van de klant mag het worden uitgemeten. Om zo op afstand hulp te bieden. Het is een momentopname van hoe het thuisnetwerk is verbonden en niks wordt geregistreerd zoals je zult begrijpen :)

Heb jij wellicht een KPN WiFi "versterker" boven op de "draadloze" verbindingsset aangesloten en daar op vervolgens de TV ontvanger en andere apparatuur?

Wil je dat eens controleren, @The mars?


Brrrr, wat een inbreuk in het klantdomein.

Blij dat ik geen Experia Box meer heb ik heb er absoluut geen behoefte aan dat KPN zo ver in mijn thuisnetwerk zou kunnen kijken.

Gelukkig heb jij dit ook helemaal niet nodig, wjb ;)

Ik snap de zorgen. Uiteraard alleen met toestemming van de klant mag het worden uitgemeten. Om zo op afstand hulp te bieden. Het is een momentopname van hoe het thuisnetwerk is verbonden en niks wordt geregistreerd zoals je zult begrijpen :)

Heb jij wellicht een KPN WiFi "versterker" boven op de "draadloze" verbindingsset aangesloten en daar op vervolgens de TV ontvanger en andere apparatuur?

Wil je dat eens controleren, @The mars?

Ik heb boven idd, doormidden van draadloze verbindingsweg een ontvanger aangesloten. En hier is weer een WiFi versterker in geplugd door een kpn monteur destijds. Maar ook mijn tv zit hier natuurlijk op.


Reageer