Skip to main content

Ik heb glasvezel, Experia box V10, en twee cirkelvormige dozen als wifi-ppunten. Geinstalleerd in 2021, huis van 2019. Alles functioneert prima.

Nu zijn de wifi-zendertjes vervangen door Netgear, alles is prima. Beneden zit een Netgear dan draadloos naar de tussenverdiepng dan draadloos naar de tweede verdiepinging uiteindelijk naar de steamer een Grimm Mu1.

Nu wil ik 2 Meraki 220 met sfp verbonden in de keten hebben, gelezen op Audiophool en Alpha Audio dat het zoveel beter is qua geluid. Hoe doe ik dit? Waar zitten de Meraki’s?

Groeten

Giap Tan

Je kunt niets via sfp op de KPN Box aansluiten. Als je dat zou willen, dan zou u de KPN Box moeten vervangen door een ander model. Welke weet ik niet. Maar dat zal ongetwijfeld behoorlijk wat geld gaan kosten. En mijns inziens ook volkomen nutteloos. Het bied geen meerwaarde in een normaal thuisnetwerk. En ik heb er hier op het forum eigenlijk ook nog nooit van gelezen dat iemand dat heeft.

Leg eerst eens een gewoon bekabeld netwerk aan naar boven. Gewoon van utp-kabel. Ik hoop dat da er al is. In een huis van 2019 zou je dat wel mogen verwachten. Maar u lijkt er geen gebruik van te maken. Klopt dat?


Klopt, ik heb geen utp kabel gezien/ gevonden


Klopt, ik heb geen utp kabel gezien/ gevonden

Hoe is dat toch mogelijk in een huis van 2019…

Zijn er geen loze ongebruikte buizen door de muur naar boven?


Er zijn buizen maar die zitten al volgepropt met draden. 


Niemand anders???


Er zijn buizen maar die zitten al volgepropt met draden. 

Zit daar toevallig een buis tussen die "volgepropt" zit met een telefoonkabel of een coax kabel?

 

Ik denk overigens dat het aanleggen van glasvezel t.b.v. die Meraki's geen enkel nut zal hebben en ook zeer onverstandig is. Je bent alleen maar heel veel geld kwijt en daar komt bij dat die Meraki's ook belachelijk duur zijn.