Skip to main content

Ik heb de volgende setup:

KPN Glas internet + TV > Unifi USG > UNIFI US8 switch > Netgear gs305e > Netgear gs305e > TVbox

Internet werkt prima en scripts: https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ uitgevoerd.

Ik ga ervan uit dat de basis dus goed staat. Mijn tvbox geeft aan dat hij geen ip adres kan krijgen.
Heeft dat met de IGMP settings te maken?

Of kan er nog een andere reden zijn?
Ik heb nog geen additionele vlans's aangemaakt. Als ik de experiabox weer terug zet ipv de USG werkt alles weer prima.

Je doet er verstandig aan om Unknown Multicast verkeer niet te blokkeren want anders zal je problemen krijgen met IPv6.

Daarnaast heb ik de IGMP Snooping Static Router Port gevuld met het nummer van de LAN poort richting mijn router.

 

Beide zaken hebben echter geen invloed op het issue dat bij jou speelt.

Als je de TV ontvanger (als test) rechtstreeks op de USG aansluit, werkt hij dan wel?

 

Staat IGMP snooping ook aan op die Unifi US8 en op de de andere GS305E?


Dat heb ik nog niet geprobeerd. Heb niet zo'n lange kabel liggen ;-)

Maar als de oplossing complex lijkt te zijn dan zal ik die gaan halen en stapje voor stapje kijken waar het issue zit.


Je kunt natuurlijk ter test even de TV ontvanger even met een korte kabel op de USG aansluiten en de display in de gaten houden.

Komt deze dan tot 100% dan gaat de TV ontvanger uit. Zet je hem dan weer aan dan zal de gekozen zender in het display verschijnen.

Als dat het geval is dan weet je dat het opstarten dan wel succesvol verlopen is.


Ah, dat is veel handiger.Â