Skip to main content

Ik gebruik veel veschillende apparaten thuis met ons net nieuwe KPN super wifi, deze doen het allemaal prima. Android, iOS, windows allemaal prima.

Maar nu heb ik op mijn pc een dual boot setup met windows en Ubunt 20.04. Nu werkt alles prima in windows. Echter in Ubuntu kan ik wel verbinden met het netwerk, maar heb ik geen internet.

Voorheen werkte deze setup prima, met onze caiway setup. Maar nadat KPN is geinstallaleerd krijg ik het niet aan de gang.

Ik heb al een dolle lopen zoeken overal, alle mogelijke oorzaken lijken te wijzen naar een dns issue. Echter de voorgestelde oplossingen werken allemaal niet. (8.8.8.8 als DNS instellen)

Als ik een ping probeer te doen naar het ip van andere machine binnen mijn eigen lan dan komt er ook geen response. Ik kan helemaal niets bereiken, ook de router niet.

Zoals gezegd kan ik wel verbinden en klaagt hij niet. Ik heb alleen effectief geen internet.

Ik heb ook geprobeert in te loggen in de router via ip 192.168.2.254 (op een andere machine) maar dan vraagt hij om een wachtwoord en die op sticker van de router is niet juist. Het lijkt alsof de installateur het heeft veranderd.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

@MartijnJonkers welkom op het forum! Om in te kunnen loggen op de Experiabox kan je het beste een reset doen van het modem. Bij de V10a en de Box12 staat het wachtwoord op de sticker bij “Admin Password”. Voor de V10 geldt dat je het wachtwoord eerst leeg laat en op login klikt. Dan wordt gevraagd om een nieuw wachtwoord aan te maken waarmee je vanaf dat moment in kan loggen. Zou je daarnaast eens kunnen proberen om de PC direct te verbinden met de Experiabox zonder tussenkomst van de Superwifi? Ik hoor graag van je! 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!