Skip to main content

We gebruiken steeds meer geavanceerde apparatuur om bijv innfrarood verwarming, cv-apparatuur etc op afstand aan te kunnen sturen, of smart te bedienen…  

Nu constateer ik, dat bij haperen van de KPN lijn (update / storing/etc) de wifi één fractie van seconde hapert, mijn apparatuur niet meer bedienbaar is op afstand.

Een reset middels Bluetooth dient dan van dichtbij te geschieden, daar er niet op “de lijn” kan worden ingelogd…

Wie herkent hier het probleem, heeft oplossing en/of doet de Mbits snelheid van de KPNverbinding ertoe, dat apparatuur kan uitvallen (de router dus, welke kort een disconnect heeft gehad)…

A.u.b. geen nonsens verhalen, daar ik al verder met onderzoek ben.

Veel van die moderne apparatuur heeft moeite met 5Ghz netwerken. 

De apparatuur die ik hier in huis heb geeft ook allemaal aan dat bij koppelen de 5Ghz uit moet en na het koppelen weer aan. Helaas blijkt dan inderdaad dat als de wifi even onderbroken wordt veel zo niet alle “slimme” stekkers e.d. geen connectie meer hebben. Dit komt doordat er in die spullen gewoon een hele goedkope (i.m.o. slechte)  wifi implementatie zit.

De beste oplossing tot nu toe is maak een extra wifi netwerk aan die alleen op 2.5Ghz werkt en meld hierop al die “slimme” spullen aan.

Het feit dat sommige apparatuur al niet vanzelf onderscheid kan maken tussen de 2 4- en de 5.0-band geeft de twijfelachtige kwaliteit van die apparaten al aan dat je daarvoor al speciaal de netwerken moet gaan scheiden.

Graag deskundig link advies

Het ligt er aan welk modem jij hebt ​@NietBlijMetNPK. In de Community Kennisbank kun je voor elk modem vinden hoe je een extra Wifi Netwerk met alleen het 2,4Ghz signaal kunt instellen. 

Reageer