Skip to main content

Wij hebben sinds dat KPN Telfort heeft overgenomen elke dag problemen met het uitvallen van de WIFI/INTERNET. 

We hebben al een nieuwe experia box (V10) ontvangen, evenals een nieuw tv kastje.
Er is al 3x een monteur geweest. Alle interne kabels zijn vervangen, glasvezelkastje schoongemaakt en plaatje? is vervangen. In de centrale is een nieuwe kabel getrokken en is ook de poort gewijzigd. 

Op 11 februari is er vanuit netwerkbeheer ook onderhoud geweest m.b.t. de kaart in de glasvezelcentrale, maar nog steeds geen verbetering!

De uitval is het vaakst in de avond, meestal rond 18h00/19h00 en dan elk uur. Vanaf half 10 ieder kwartier. Het ligt er ongeveer 1 minuut uit.

We hebben een game pc die bedraad is aangesloten en een ps4 die bedraad is aangesloten. Beiden staan op de 1e verdieping. Beneden werken we met tablet/telefoon/laptop op de 5Ghz en boven met de 2.4Ghz. Er is 1 tv die beneden bedraad is aangesloten op het modem.

Het modem staat in de huiskamer, niet weggestopt.

Wij zijn ten einde raad, want niemand schijnt het probleem te kunnen vinden. 
Heeft hier iemand nog tips?

 

Hoi @LeonieBM,

Dat klinkt inderdaad als een knap lastige situatie. Zeker als er al zoveel is gedaan. Toch wil ik eens kijken of ik nog mogelijkheden zie. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee of ik nog mogelijkheden heb. 


Beste Bart,

Wij zijn overgestapt naar een andere provider, omdat dit voor ons al veel te lang duurde en 30x uitval per dag echt onwerkbaar is.

 

 


Ziggo? Die maken gebruik van een andere bekabeling. Een andere glasvezelprovider? Die maken gebruik van dezelfde bekabeling als kpn, met dus wellicht dezelfde problemen. 


Ziggo? Die maken gebruik van een andere bekabeling. Een andere glasvezelprovider? Die maken gebruik van dezelfde bekabeling als kpn, met dus wellicht dezelfde problemen. 

Ja ziggo. Tot nu toe gaat het helemaal goed, geen enkele uitval. Ik denk dat het probleem in de glasvezelverbinding zit, alhoewel daar ook naar is gekeken. Ik wilde inderdaad geen risico lopen door naar een andere glasvezelprovider over te stappen. Ik vind het niet erg als het af en toe eens uitvalt, maar zoals bij ons was echt ontzettend frustrerend.


Uiteindelijk gaat 't erom dat je tevreden bent, toch?!