Unfi dream machine special edition rechtstreeks aansluiten op de ONT
Goedendag allen
ik krijg eind evd maand een nieuwe aansluiting van KPN 1gb up en 1 gb down
nu kom ik verschillende verhalen tegen over hoe en wat
mijn vraag is : als ik de kpn box aansluit hierop inlog via de laptop, kan ik dan daarna als alles werkt de kpn box er tussenuit halen en de dream machine special edition aansluiten via de ONT en UTP kabel ?
werkt dan alles of moet ik dan nog wat doen met de PPPoo ( of hoe dat ook heet )
de een zegt wel dat het moet en de ander zegt dat je de box er tussenuit kan halen en dat dan alles werkt
reden is dat ik nu internet heb van fiber en een fritsbox ertussen heb staat en veel last heb van de dubbele nat
ik maak alleen gebruikt van internet , geen tv . wel gebruik ik heel veel plex en emby om te streamen met mijn nas . ik heb thuis ook alles cat8 aangelegd
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Primeiro
Je kan inderdaad je UniFi Dream Machine SE rechtstreeks aansluiten op de ONT.
De een heeft gelijk, je moet inderdaad een PPPoE connectie opzetten, dat is vrij eenvoudig te doen.
Als je geen TV ontvangers gaat gebruiken is het heel simpel.
Als ik het voor mijn Gateway Max instel ziet dat er als volgt uit:
Nog wat additionele Kennisbank artikelen met een hoop informatie en linkjes:
dank je wel voor de foto's vd de instellingen en de pdf , ik ga er mee aan de slag volgende week als ik alles binnen heb.
Succes @Primeiro. Mocht je meer vragen hebben? Stel ze gerust. De KPN community denkt zoals je ziet, graag met je mee.
ik heb nu alles binnen met een box 12
als ik die PPPoE verbinding aanvink moet ik dan ook nog ergens 8.8.8.8 en 1.1.1.1 invoeren of is het gewoon plug en Play ? de 27e is de aansluiting gereed
vlan id 6 aanvinken
alvast bedankt
Als je DNS Server op Auto laat staan dan hoef je niets in te vullen, hij pakt dan automatisch de DNS servers van KPN.
Als je een andere DNS server wilt gebruiken dan dus Auto uitvinken, dan kan je ze zelf invullen.
Als je DNS Server op Auto laat staan dan hoef je niets in te vullen, hij pakt dan automatisch de DNS servers van KPN.
Als je een andere DNS server wilt gebruiken dan dus Auto uitvinken, dan kan je ze zelf invullen.
dank je wel, voor je snelle reactie
ik laat lekker alles op auto.
nog even een vraag of 2
wat gebeurt er als ik advanced op auto zet ?
moet ik PPPoE gebruiken of kan ik ook gewoon de DHCPv6 gebruiken
ik zou vandaag alle kunnen gebruiken maar heb nog geen melding gehad dat ik het kan aansluiten
Als je die op auto zet werkt het niet meer, je kan natuurlijk proberen wat er gebeurd als je dat doet.
Ja, je moet PPPoE gebruiken en VLAN 6, DHCPv4 gaat niet werken bij KPN, voor IPv6 IP-adressen werkt DHCPv6 wel, zo staat het ook ingesteld in het voorbeeld.
Een extra backup van de instellingen opslaan (en exporteren) op het moment dat alles werkt is ook aan te raden, als je hem dan een keer moet resetten dan hoef je die alleen terug te zetten.
Heb je ondertussen al een melding gehad en werkt het al?
nee helaas nog steeds geen melding gehad , had vanmiddag om 5 uur al gebeld en toen werd er gezegd : u wordt vandaag aangesloten hoor
nou niet dus , dit is weer een goed begin van KPN
ik ga morgen maar weer bellen en dan kijken of het wordt opgelost.
dus helaas kan ik nog niets testen
alles werkt gister is een monteur langs geweest en alles werkend gemaakt
de box van kpn eruit gehaald en alleen de unifi er tussen , gegevens zoals boven ingevuld een reboot gedaan en 830 down en 820 up , nu nog kijken of ik emby kan bereiken
update
emby is ook bereikbaar buiten de lan , super
dank je wel allemaal voor de info
Hallo @Primeiro
Je kan inderdaad je UniFi Dream Machine SE rechtstreeks aansluiten op de ONT.
De een heeft gelijk, je moet inderdaad een PPPoE connectie opzetten, dat is vrij eenvoudig te doen.
Als je geen TV ontvangers gaat gebruiken is het heel simpel.
Als ik het voor mijn Gateway Max instel ziet dat er als volgt uit:
Nog wat additionele Kennisbank artikelen met een hoop informatie en linkjes:
Geachte,
Zijn die instellingen algemeen?
Ik heb namelijk een Archer BE800 die ook op de ONT aangesloten kan worden. Zo wordt een evetuele overstap wel interessant.
@Primeiro Mooi dat het allemaal werkt.
@Krijskever Die instellingen zijn redelijk algemeen.
Als je ook TV ontvangers van KPN hebt dan moet je meer instellen maar het kan ook zo zijn dat het niet gaat werken omdat bepaalde dingen ontbreken in de router.
Zie ook dit topic:
@GeSp
Heb alleen mobiel internet bij KPN.
Bedankt
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.