Skip to main content
Antwoord

Unifi Express 7 vervangen voor Experia Box V10

• April 2, 2025
  • 8 reacties
  • 273 keer bekeken

Ik zou graag een Unifi Express 7 ipv de Experia Box V10 gebruiken voor een aantal Unifi netwerk functies en WiFi 6 en 7. Ik ben hiervoor op zoek naar de kortste klap.

Mooiste zou zijn Express 7 verbinden met V10 en de wifi uit op de V10 in bridge mode, maar ik meen te hebben gelezen dat de V10 geen bridge mode kan.

Ik heb geen IPTV, dit gaat puur om internet (geen glasvezel).

Heeft iemand dit al doorlopen met een Express 7? Bvd!

Beste antwoord door Maikel Drost

Als je glasvezel hebt kan je die rechtstreeks aansluiten op de NT. heb je dsl dan kan je een draytek modem ertussen zetten waarmee je een pppoe opzet naar je unifi router 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• April 2, 2025

Als je dus geen glasvezel hebt, dan zal je hem er gewoon achter moeten hangen. Heb je dat al geprobeerd? 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • April 2, 2025

Als je glasvezel hebt kan je die rechtstreeks aansluiten op de NT. heb je dsl dan kan je een draytek modem ertussen zetten waarmee je een pppoe opzet naar je unifi router 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Of experiabox laten zitten en je unifi in de dmz.

https://www.draytek.nl/wp-custom/uploads/VDSL-Bridging-V2.0.pdf

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2025

@Marlon92 ​@Maikel Drost dank voor jullie reacties! Ga ik proberen 👍🏼

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2025

Ik heb de UX7 nu achter de experiabox hangen en wifi op de experia uitgezet, en dan wat werkt in principe gewoon. Wat is de toegevoegde waarde om DMZ in te schakelen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2025

Raden jullie aan om deze instellingen op On te zetten?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ik heb de UX7 nu achter de experiabox hangen en wifi op de experia uitgezet, en dan wat werkt in principe gewoon. Wat is de toegevoegde waarde om DMZ in te schakelen?

DMZ is nodig als je port forwarding wilt gebruiken op je Unifi netwerk. DMZ zet alle porten open in achterliggend netwerk omdat je Nat achter Nat hebt nu. Doe je dat niet dan moet je in beide routers de zelfde port forwarden  

• April 13, 2025

DMZ is nodig als je port forwarding wilt gebruiken op je Unifi netwerk. DMZ zet alle porten open in achterliggend netwerk omdat je Nat achter Nat hebt nu. Doe je dat niet dan moet je in beide routers de zelfde port forwarden  

Als je geen poorten forward, dan word DMZ helemaal niet gebruikt en kan je het net zo goed uit laten.