Skip to main content
Beantwoord

Unifi U6+ aansluiten op Fritzbox

• 22 februari 2025
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Momenteel heb ik een Unifi U6+ in gebruik welke wordt onderhouden door een externe partij. Deze partij heeft aangekondigt te gaan stoppen (server gaat weg!). Nu wil ik de Unifi U6+ aansluiten op mij Fritzbox 7590 ZV en dezelfde faciliteiten ( 2 netwerken in de schotel ) houden: apart wifi-netwerk waarop gasten kunnen inloggen. 

Is dit mogelijk en zo ja hoe moet ik het dan realiseren?

Beste antwoord door Marlon92

Ja. Maar die UniFi apparatuur heeft volgens mij geen eigen webinterface. Je kan er volgens mij niet op inloggen zoals op de Fritzbox. 

Dus je zult die server software op je eigen computer moeten installeren. Dat kan gewoon. Onder Windows. Je kan het gratis downloaden op de website van UniFi. 

Je zult alleen wel dat WiFi punt moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kun je hem koppelen aan de software op je eigen pc. En daarna weer opnieuw instellen. 

Dit hoef je niet gelijk te doen. Ik heb ook een UniFi WiFi punt hangen dat gelevert en ingesteld is door een externe partij. Ik heb nooit zo'n server gehad. En hij doet het gewoon. Ik kan alleen niet de instellingen bekijken en aanpassen. Dus als hun bij jou de server weghalen, dan blijft dat WiFi punt waarschijnlijk gewoon werken.

Bekijk origineel

7 reacties

• 3307 reacties
  • Antwoord
  • 22 februari 2025

Ja. Maar die UniFi apparatuur heeft volgens mij geen eigen webinterface. Je kan er volgens mij niet op inloggen zoals op de Fritzbox. 

Dus je zult die server software op je eigen computer moeten installeren. Dat kan gewoon. Onder Windows. Je kan het gratis downloaden op de website van UniFi. 

Je zult alleen wel dat WiFi punt moeten resetten naar fabrieksinstellingen. Dan kun je hem koppelen aan de software op je eigen pc. En daarna weer opnieuw instellen. 

Dit hoef je niet gelijk te doen. Ik heb ook een UniFi WiFi punt hangen dat gelevert en ingesteld is door een externe partij. Ik heb nooit zo'n server gehad. En hij doet het gewoon. Ik kan alleen niet de instellingen bekijken en aanpassen. Dus als hun bij jou de server weghalen, dan blijft dat WiFi punt waarschijnlijk gewoon werken.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • 150 reacties
  • 22 februari 2025

Je kan het gewoon blijven gebruiken maar beheer is niet meer mogelijk omdat de de controller er niet meer is. Maar maakt het instellen heel lastig ook als je een gasten wifi wilt maken. Is het verstandig om een software controller te maken. Dat kan op windows of een cloudkey

• 3307 reacties
  • 22 februari 2025

Dit is een CloudKey:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/netwerk-switches/m2236927316-ubiquiti-unifi-cloud-key-uc-ck-wit?utm_source=kpnforum

20 euro. Kan je geen bult aan vallen. Ik weet niet of er ook nog verschillende versies zijn. En of dit misschien niet een oude versie is waarop de nieuwste software niet geïnstalleerd kan worden…

Maar met zo'n CloudKey hoef je dus niks op je eigen computer te installeren. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • 150 reacties
  • 22 februari 2025
Marlon92 schreef:

Dit is een CloudKey:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/netwerk-switches/m2236927316-ubiquiti-unifi-cloud-key-uc-ck-wit?utm_source=kpnforum

20 euro. Kan je geen bult aan vallen. Ik weet niet of er ook nog verschillende versies zijn. En of dit misschien niet een oude versie is waarop de nieuwste software niet geïnstalleerd kan worden…

deze zou ik je niet adviseren deze module heeft als kwaal dat de config op de SD geschreven wordt. En ook bij een Power cycle je config verloren gaat. Je kan beter de gen2 nemen die zijn stabieler  

• 3307 reacties
  • 22 februari 2025

@Maikel Drost kijk, dat is waardevolle informatie 👍

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • 150 reacties
  • 22 februari 2025

Wat je ook kunt doen is de unifi app installeren op je telefoon. Omdat je maar 1 product hebt van Ubiquiti is dat misschien handiger 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi ​@JK52, welkom op onze community! Ikzelf heb hier helemaal geen verstand van maar ik zie dat ​@Marlon92 en ​@Maikel Drost al heel goed meedenken. Kom je er een beetje uit?

Reageer