Skip to main content

Hallo,

Ik draai al een hele tijd met een eigen router ipv de Experia box. Eerst met een Asus AC68U maar ondertussen met unifi. Helaas werkt IPTV met de unifi voor geen meter. Na urenlang onderzoek ben ik erachter gekomen dat het aan de TP-link switch ligt. (dit is blijkbaar een probleem dat vaker voorkomt)

Maar met mijn Asus AC68U maakte ik gebruik van VLAN’s en was het vlekkeloos. Nu wil ik hetzelfde doen met unifi maar heb ik geen ervaring met de gateway configuration ervan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om VLAN’s aan te maken voor binnen mijn netwerk.

Alvast bedankt!

VLAN's is geen oplossing voor je tv probleem. Daarvoor moet je router beschikken over een IGMP proxy server.


VLAN's is geen oplossing voor je tv probleem. Daarvoor moet je router beschikken over een IGMP proxy server.


Naar mijn weten heeft de Unifi USG ondersteuning voor een IGMP proxy server


Dag @thom_0203. Welkom hier op het Forum. Als ik het goed begrijp gebruik je een eigen router in plaats van de Experia Box. Ik kan daar zelf helaas weinig ondersteuning op bieden. Ik wil je adviseren om het topic

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box van @wjb goed door te nemen en de stappen daarin te volgen. 


Dag @thom_0203. Welkom hier op het Forum. Als ik het goed begrijp gebruik je een eigen router in plaats van de Experia Box. Ik kan daar zelf helaas weinig ondersteuning op bieden. Ik wil je adviseren om het topic

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box van @wjb goed door te nemen en de stappen daarin te volgen. 


Dankjewel voor je reactie. Ik heb het inmiddels kunnen oplossen door een andere switch te gebruiken. Ik heb op het forum gelezen dat TP-link modellen ondanks dat ze IGMP snooping hebben niet juist functioneren zonder het gebruik van VLAN’s.

Daarom heb ik een Ubiquiti flex mini switch aangeschaft (die interessant genoeg geen IGMP snooping ondersteunt) en deze werkt perfect.


Duidelijk, @thom_0203. Goed om te lezen dat het alsnog is gelukt en fijn dat je jouw oplossing hier deelt. :ok_hand_tone2: Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan weet je ons te vinden.


Reageer