Ho even: De Topictitel is gewijzigd door…?? Deze wijziging reflecteert nu niet meer de strekking van mijn verhaal. Gehalveerde upload klopt voor de ethernetpoorten, maar niet voor de FTP+ poort (3) met multibit FTP+ naar Ethernet converter.
Beste allemaal.
Sinds een kleine week ben ik er in geslaagd om mijn UXG Pro voorzien van firmware versie 3.07 direct aan de glas naar ethernet converter te hangen ONT(?). Ik heb een Gigabit internet only aansluiting.
De maar… in de titel slaat op het volgende. Na het volgen van de diverse prima handleidingen bleef ik aanlopen tegen het fenomeen dat de download prima was , maar de upload halveerde. Dat was van toepassing op het gebruik van één van de standaard gigabit ethernetpoorten. 1 of 2.
Als experiment heb ik een FTP+ poort (3) voorzien van een multibit FTP+ naar ethernet converter en… bingo. Na de standaard herstart van de ONT up en downloadsnelheden rond 1.0 tot 1,1Gb/s De ONT en de UXG verbinden met 10Gb/s
Later eens zien of een standaard gigabit only converter ook werkt op een iets lagere maximum snelheid
Wat nog niet werkt met de huidige settings is ipv6
In ieder geval kan er ondanks de "beperking”een als eigen router / modem in te stellen apparaat bijgeschreven worden.