Skip to main content

Binnenkort krijg ik een glasvezelmodem binnen. Daar zit vervolgens ook een router bij. 
 

Ik heb zelf een ubiquity switch gen 2 met spf poort. Ik zat te denken is het ook mogelijk om de router niet te gebruiken maar de glasvezelmodem direct aan te sluit op de switch?

 

Wil eigenlijk al mijn devices op de unify switch aansluiten, ook bijv de 4k tv ontvanger.

Ik heb zelf een ubiquity switch gen 2 met spf poort. Ik zat te denken is het ook mogelijk om de router niet te gebruiken maar de glasvezelmodem direct aan te sluit op de switch?

Dat zal niet gaan, je hebt een router nodig om jouw thuisnetwerk aan te sturen.

 

Wil eigenlijk al mijn devices op de unify switch aansluiten, ook bijv de 4k tv ontvanger.

Zolang je IGMP snooping maar aan hebt staan is dat geen enkel probleem.


 

Wil eigenlijk al mijn devices op de unify switch aansluiten, ook bijv de 4k tv ontvanger.

Zolang je IGMP snooping maar aan hebt staan is dat geen enkel probleem.

En vergeet de IGMP Proxy server niet in de router indien er iets anders dan een Experiabox of Box12 gebruikt wordt.


 

Wil eigenlijk al mijn devices op de unify switch aansluiten, ook bijv de 4k tv ontvanger.

Zolang je IGMP snooping maar aan hebt staan is dat geen enkel probleem.

En vergeet de IGMP Proxy server niet in de router indien er iets anders dan een Experiabox of Box12 gebruikt wordt.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


Helder

de v12 krijg ik er idd bij. Enige wat ik wil doen is in feite portforwarding, lees veel verhalen mbt instabiliteit. Maar als ik het zo hoor, kan ik de v12 eventueel ook inwisselen voor mijn oude fritzbox 7581. 
 

maar wat ik waarschijnlijk ga doen, eerst even de v12 zelf ervaren. Ik las ergens op het forum dat het beter is op de iptv rechtstreeks op de v12 te doen en de rest van mn hardware allemaal op de switch.

 

update: maar je zou toch denken, igmp snooping aan op de switch en de switch koppelen met de experia - en dan klaar is kees