Skip to main content

Hallo vandaag heb ik mijn kpn 1 Gbit fiber geïnstalleerd en ik heb mij UXG lite direct op het glasvezel kastje aangesloten, zonder tussenkomst van de Expedia box. Instelling zoals bekend, PPOE en vlan op 6. De download gaat goed maar de upload blijft op 20 mbit hangen. Ik heb dit op andere fora ook gelezen als probleem maar nog geen oplossing kunnen vinden. Het schijnt alleen bij XGS-PON verbinding te gebeuren.

 

als ik de Experia box er tussen zet is het probleem opgelost maar dit is niet wat ik wil, deze experia box wil ik eruit hebben.

 

kan iemand mij hiermee helpen

Het lijkt er op de USG dit probleem niet heeft met KPN?

Wellicht een optie om tot die tijd een USG er tussen te zetten?

Persoonlijk zou ik dan de UXG Lite nog even in de kast laten liggen en alleen de USG gebruiken.

Duidelijk.

Voorheen had ik een Edgerouter en nu dus de USX.

Welke netwerk-settings zijn er benodigd om IPTV met dhcp etc. werkend te krijgen?


Hier een update.

goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

waarom ik niet de USG blijf gebruiken? Daar is de doorvoer snelheid met beveiliging aan wat laag en haal ik de 1Gbit niet.
 

@MennoG78 ik hoor graag van je wat die maat van jou heeft ondervonden bij het plaatsen van UXG

 

 Voor nu heb ik de Expedia box ertussen met mijn UXG in DMZ,  niet ideaal maar het werkt voorlopig tot er een oplossing is vanuit kpn of update voor de UXG


Hallo vandaag heb ik mijn kpn 1 Gbit fiber geïnstalleerd en ik heb mij UXG lite direct op het glasvezel kastje aangesloten, zonder tussenkomst van de Expedia box. Instelling zoals bekend, PPOE en vlan op 6. De download gaat goed maar de upload blijft op 20 mbit hangen. Ik heb dit op andere fora ook gelezen als probleem maar nog geen oplossing kunnen vinden. Het schijnt alleen bij XGS-PON verbinding te gebeuren.

 

als ik de Experia box er tussen zet is het probleem opgelost maar dit is niet wat ik wil, deze experia box wil ik eruit hebben.

 

kan iemand mij hiermee helpen

Zoals je zelf al hebt kunnen lezen op het forum van Ubiquiti is het wachten op een firmware update voor de UXG-Lite. Helaas zal niemand anders het probleem voor je kunnen oplossen, hooguit een workaround geven door de UXG-Lite achter de Experiabox te plaatsen voor de tussentijd.

Je kan dit wel zo stellig zeggen maar daar zijn de meningen over verdeeld aan wie het ligt.

ik lees op fora dat het aan de Genexis XGS-PON ONT zou kunnen liggen want mensen met de nieuwe Nokia  XGS-PON ONT hebben hier geen last van icm de UXG-lite

misschien kan kpn hierin iets voor mij betekenen?

Ik gaf het aan omdat in dat betreffende topic ook gebruikers (buiten Nederland) melding maakte van hetzelfde probleem. Het is jammer dat er vanuit UI nog geen update is geweest wat betreft hun onderzoek, maar mijn gevoel zegt dat er mogelijk iets mis gaat met PPPoE offload.
Ik meen me te herinneren, maar correct me if im wrong, dat dit in het begin ook bij de Edgerouter Lite het geval was (ja dat is een tijdje terug 😀).

Ik kan helaas de situatie niet simuleren, ik heb hier thuis een GOF lijn namelijk.

Mocht ik wat horen of lezen qua mogelijke fix laat ik het uiteraard weten.


Hier een update.

goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

waarom ik niet de USG blijf gebruiken? Daar is de doorvoer snelheid met beveiliging aan wat laag en haal ik de 1Gbit niet.
 

@MennoG78 ik hoor graag van je wat die maat van jou heeft ondervonden bij het plaatsen van UXG

 

 Voor nu heb ik de Expedia box ertussen met mijn UXG in DMZ,  niet ideaal maar het werkt voorlopig tot er een oplossing is vanuit kpn of update voor de UXG

Ik ben echt aan vakantie toe. 

A ik heb zelf enorm scheel gekeken want ze lagen door elkaar in de doos met plaatsen.

B Die maat van me schreef het ook verkeerd naar mij toe.

Hij heeft de Genexis allemaa vervangen voor Nokia's en toen was het probleem weg.

 

Wel een kanttekening erbij met IDS/IPS aan haalde hij het niet maar wel 750 mbit plus.

IDS uit haalde hij 945 dus.

 

Mysterie ook weer uit de wereld en sorry voor het foutief doorgeven.

 

Zelf heb ik wel een Genexis maar ik zit op GPON

Maat van me vervangt nu ook overal de Genexis waar hij komt omdat deze volgens hem nogal een gammele UTP port hebben die niet stabiel blijft.


Hier een update.

goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

waarom ik niet de USG blijf gebruiken? Daar is de doorvoer snelheid met beveiliging aan wat laag en haal ik de 1Gbit niet.
 

@MennoG78 ik hoor graag van je wat die maat van jou heeft ondervonden bij het plaatsen van UXG

 

 Voor nu heb ik de Expedia box ertussen met mijn UXG in DMZ,  niet ideaal maar het werkt voorlopig tot er een oplossing is vanuit kpn of update voor de UXG

Ik ben echt aan vakantie toe. 

A ik heb zelf enorm scheel gekeken want ze lagen door elkaar in de doos met plaatsen.

B Die maat van me schreef het ook verkeerd naar mij toe.

Hij heeft de Genexis allemaa vervangen voor Nokia's en toen was het probleem weg.

 

Wel een kanttekening erbij met IDS/IPS aan haalde hij het niet maar wel 750 mbit plus.

IDS uit haalde hij 945 dus.

 

Mysterie ook weer uit de wereld en sorry voor het foutief doorgeven.

 

Zelf heb ik wel een Genexis maar ik zit op GPON

Maat van me vervangt nu ook overal de Genexis waar hij komt omdat deze volgens hem nogal een gammele UTP port hebben die niet stabiel blijft.

 

Is het via jou mogelijk om een nokia te laten plaatsen?


ik heb ook een UXG Lite om mijn USG te wisselen.

ik heb een genexis NTU hangen

Snelheden zijn niet om over naar huis te schrijven, Schommelt tussen de 150Mbps up en down.

ook wisselt de verbinding af en toe van GBE naar FE tussen de Genexis en UXG, test gedaan toen hij op GBE stond met een GBE bekabelde connectie naar buiten.

Overigens staat IDS/IPS al uit, geen verschil.

Iemand enig tips hoe je dit voor elkaar krijgt?


ik heb ook een UXG Lite om mijn USG te wisselen.

ik heb een genexis NTU hangen

Snelheden zijn niet om over naar huis te schrijven, Schommelt tussen de 150Mbps up en down.

ook wisselt de verbinding af en toe van GBE naar FE tussen de Genexis en UXG, test gedaan toen hij op GBE stond met een GBE bekabelde connectie naar buiten.

Overigens staat IDS/IPS al uit, geen verschil.

Iemand enig tips hoe je dit voor elkaar krijgt?

XGS pon of GPON aansluiting?


Het is een xgs pon verbinding


Is blijkbaar bij KPN een issue met XGS-PON en de UXG.

KPN zegt ligt bij Ubiquity maar die zeggen ligt bij Provider.

Omdat ze het bij de overige providers niet zien.


KPN zegt ligt bij Ubiquity maar die zeggen ligt bij Provider.

Heb je een bronverwijzing naar de pagina Ubiquiti aangeeft dat het probleem bij KPN zou liggen?


KPN zegt ligt bij Ubiquity maar die zeggen ligt bij Provider.

Heb je een bronverwijzing naar de pagina Ubiquiti aangeeft dat het probleem bij KPN zou liggen?

Ze geven nu op hun community site dit aan dat dit intern besproken wordt. (daar ook een vraag gesteld nu of er al wat bekend is)

https://community.ui.com/questions/UXG-lite-upstream-capped-PPPoE-issue/b356fd66-9b54-4a34-9f73-b02d29e81cc2

Zijn ook gebruikers bij BT in UK die het probleem hebben.

Zit dit net  ook te lezen heb er geen aandacht meer aan geschonken ook omdat GPON met een Genexis geen last heb thuis.

Maar zoals ik wel al zei we hebben op meerdere locaties de Genexis vervangen voor Nokia en probleem weg.


@DannyK_ 

is het mogelijk om een Nokia ONT te krijgen, ik lees toch steeds meer berichten dat de Genexis ONT de boosdoener lijkt te zijn icm XGS-PON aansluiting. 

Ter info, ik heb mijn UXG-lite geprobeerd bij iemand met een Nokia ONT waarbij het upload probleem zich niet voor deed. 


@DannyK_

is het mogelijk om een Nokia ONT te krijgen, ik lees toch steeds meer berichten dat de Genexis ONT de boosdoener lijkt te zijn icm XGS-PON aansluiting. 

Ter info, ik heb mijn UXG-lite geprobeerd bij iemand met een Nokia ONT waarbij het upload probleem zich niet voor deed. 

Dat is niet aan mij om te beslissen, een moderator kan wel kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik blijf het overigens wel een aparte situatie vinden, wat zou de Genexis anders doen dan de Nokia bij specifiek de UXG-Lite.. Andere routers hebben vziw geen problemen. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar de logica ontgaat mij nog even 😉


Ik lees mee en heb het topic even doorgestuurd naar wat techneuten. 

Even afwachten wat de reactie van hun kant is. 


Ik lees mee en heb het topic even doorgestuurd naar wat techneuten. 

Even afwachten wat de reactie van hun kant is. 

Wanneer je upgrade naar het 4GB abonnement van KPN, word dan ook de NOKIA geplaatst waardoor de USX de maximale snelheid kan gaan halen?


Ik lees mee en heb het topic even doorgestuurd naar wat techneuten. 

Even afwachten wat de reactie van hun kant is. 

Wanneer je upgrade naar het 4GB abonnement van KPN, word dan ook de NOKIA geplaatst waardoor de USX de maximale snelheid kan gaan halen?

Dan heb je niks aan je UXG die is maar 1 Gbit


Mijn middelen zijn als volgt:  Als jij denkt dat er ergens iets niet deugt in het KPN domein dan kan ik daar een monteur op afsturen. Als je die meekrijgt in het verhaal over de ONT zijn er misschien mogelijkheden.

 

disclaimer: Als de conclusie is dat jouw unify nog kinderziektes heeft, zal de monteur geld gaan kosten. 


Hier een update van mijn kant en ik denk dat ik de oplossing heb. 
Wat ik heb gedaan is de ethernet kabel uit de ONT, stroom van de ONT, stroom er weer op, wachten tot hij online komt en dan pas de ethernet kabel in de ONT die naar de UXG loopt. Vanaf dit moment is de up en download goed, zelfs met IDS/IPS aan. 960Mbit up/down. 
 

Als ik de ONT reset met de Ethernet kabel die naar de UXG er op aangesloten dan blijft de upload hangen op 40 Mbit. 
Wat hier precies mis gaat weet ik niet. 


Hier een update van mijn kant en ik denk dat ik de oplossing heb. 
Wat ik heb gedaan is de ethernet kabel uit de ONT, stroom van de ONT, stroom er weer op, wachten tot hij online komt en dan pas de ethernet kabel in de ONT die naar de UXG loopt. Vanaf dit moment is de up en download goed, zelfs met IDS/IPS aan. 960Mbit up/down. 
 

Als ik de ONT reset met de Ethernet kabel die naar de UXG er op aangesloten dan blijft de upload hangen op 40 Mbit. 
Wat hier precies mis gaat weet ik niet. 

 

Zijn er meer mensen die dit kunnen proberen en testen?

@Machielj blijft de snelheid nog steeds maximaal?


Hier een update van mijn kant en ik denk dat ik de oplossing heb. 
Wat ik heb gedaan is de ethernet kabel uit de ONT, stroom van de ONT, stroom er weer op, wachten tot hij online komt en dan pas de ethernet kabel in de ONT die naar de UXG loopt. Vanaf dit moment is de up en download goed, zelfs met IDS/IPS aan. 960Mbit up/down. 
 

Als ik de ONT reset met de Ethernet kabel die naar de UXG er op aangesloten dan blijft de upload hangen op 40 Mbit. 
Wat hier precies mis gaat weet ik niet. 

 

Zijn er meer mensen die dit kunnen proberen en testen?

@Machielj blijft de snelheid nog steeds maximaal?

Ik heb een week getest en de snelheid blijft goed. Ik heb ook getest met anders aansluiten en dan dropt de upload weer terug naar 40 Mbit. 
 

Weet iemand of en hoe ik iets kan testen met logs waar ik kan zien wat er mis gaat zodat hier een permanente oplossing voor gemaakt kan worden. 


Ik heb vanuit het Unifi forum een expirimentele firmware gekregen voor op de UXG-lite .  Nu aantal dagen mee aan het testen en lijkt iets beter te werken dan de .16 van nu. Probleem lijkt te zitten in de PPOE verbinding


Ik heb vanuit het Unifi forum een expirimentele firmware gekregen voor op de UXG-lite .  Nu aantal dagen mee aan het testen en lijkt iets beter te werken dan de .16 van nu. Probleem lijkt te zitten in de PPOE verbinding

Welke versie is dit?
 


Ik heb vanuit het Unifi forum een expirimentele firmware gekregen voor op de UXG-lite .  Nu aantal dagen mee aan het testen en lijkt iets beter te werken dan de .16 van nu. Probleem lijkt te zitten in de PPOE verbinding

Op het unifi forum lijkt het erop dat het probleem is opgelost, jij geeft aan dat het “iets beter” lijkt te werken. Ik wil zelf graag de UXG lite aanschaffen, maar ben in afwachting van de fix. Wat is jou mening?


De UXG staat niet bij mezelf dus is lastig inschatten. Maar ik hoor heel weinig dus het zal wel ok zijn 😜


Ik kan bevestigen dat het inderdaad is opgelost met deze beta firmware. Hier blijft de upload netjes 900+


Reageer