Skip to main content

hallo, blijkt na update dat mijn nest audio niet meer goed werkt op mijn stemcommando's.

 

probleem lijkt in wisseling 2.4 en 5 ghz te zitten, waarom kan je de 5ghz niet meer uitzetten?

dure kpn met waardeloze niet doordachte update.

ik zoek een oplossing, wie o wie.

 

gr ron

de 2.4 en 5Ghz zijn gecombineerd in elke zin en vorm ten behoeve van mesh. 

Maar snap dat het vervelend is dat je hier niks mee kan, Maar als hij op de grens staan van overspringen naar de l2.4Ghz betekend het wel dat hier wat slecht bereik op 5Gzh is. 

Opties die je hebt zijn 

  • De nest en/of ExperiaBox verplaatsen. 
  • WiFi versterking. 

Anders blijf je op die grens hangen die door de schommeling die nou eenmaal normaal is bij Wifi je dan steeds terugstuurt naar de 5.. want beter en daarna  oh toch weer niet terug naar 2.4..


Hallo @Slaanpa1967 ,

Een v10 zal de oplossing zijn.

Er zijn 2 manieren om aan een v10 te komen:

Trek de stekker uit de v10 en bel 0800-0402 en zeg dat hij niks meer doet.

Zeg dan dat je al zoveel problemen hebt gehad dat je graag via de logistieke afdeling een v10 ontvangt.

Zeggen ze dat ze geen v10 meer leveren moet je zeggen dat dat niet waar is,Want die leveren ze nog gewoon.

Een andere manier is om met de V10A naar een kpn winkel te gaan en daar te vragen of je een V10 kan krijgen.


Hallo @Slaanpa1967 ,

Een v10 zal de oplossing zijn.

Er zijn 2 manieren om aan een v10 te komen:

Trek de stekker uit de v10 en bel 0800-0402 en zeg dat hij niks meer doet.

Zeg dan dat je al zoveel problemen hebt gehad dat je graag via de logistieke afdeling een v10 ontvangt.

Zeggen ze dat ze geen v10 meer leveren moet je zeggen dat dat niet waar is,Want die leveren ze nog gewoon.

Een andere manier is om met de V10A naar een kpn winkel te gaan en daar te vragen of je een V10 kan krijgen.

 

V10 wordt ook nog wel geleverd inderdaad, alleen wel met een teruglopende voorraad helaas en feit is dat deze hard nodig zijn voor oplevering van Pairbonding lijnen. 
Dus als er een goed werkend V10A aanwezig is word deze niet zondermeer vervangen voor een V10 

De KPN Winkel zal ook dit beleid er op nahouden. 

Gezien de focus op een mesh systeem is dit een jammerlijk gevolg. 
daarbij gezegd te hebben als u als een mesh systeem heeft staan met SuperWifi punten weet dan dat de optie er is en anders en snel aankomt ( bezig met uitrol ) om een “Extra Wifi” te activeren met een eigen naam die alleen uitgezonden wordt op 2.4Ghz om dit te kunnen afvangen. 


de 2.4 en 5Ghz zijn gecombineerd in elke zin en vorm ten behoeve van mesh. 

Maar snap dat het vervelend is dat je hier niks mee kan, Maar als hij op de grens staan van overspringen naar de l2.4Ghz betekend het wel dat hier wat slecht bereik op 5Gzh is. 

Opties die je hebt zijn 

  • De nest en/of ExperiaBox verplaatsen. 
  • WiFi versterking. 

Anders blijf je op die grens hangen die door de schommeling die nou eenmaal normaal is bij Wifi je dan steeds terugstuurt naar de 5.. want beter en daarna  oh toch weer niet terug naar 2.4..

hoi laurensZalm, lijkt me onwaarschijnlijk wat betreft jouw 2 optie,s modem en nest staan nog geen 2 meter uit elkaar, en sinds de update is dit begonnen.

 


Hi @Slaanpa, met die geringe afstand tussen de Experia Box en de nest snap ik dat je niet direct uitgaat van een issue met het bereik van 5Ghz. Toch even de vraag of je een verschil bemerkt als je de nest nog dichter bij de Experia Box plaatst?

Werkt alles verder wel ok, op de stemcommando's na?


op diverse fora kom ik deze medling tegen, ik heb nu niets er aan gedaan, maar t werkt weer naar  behoren, wss ligt het aandew app van googlehome.

 

ron


Ah ok, top dat dit probleem de wereld uit is!