Skip to main content

hallo zins 2 dagen internet van kpn via glasvezel  

alleen zins vandaag wil de ftp  niet meer werken van mijn website  

zit er soms een block  op poort 21  

het werkt al jaren  en plots  niet meer   dus wat is het problem? 

ik gebruik een weer programma  (Weather-display) om mijn weer gegevens op te sturen via ftp  naar mijn website 

iemand ook problemen hier mee ?

 

Hi @Gert Rothuizen 

Wil je op een server die je thuis hebt staan inloggen met FTP via je publieke IP? Dan moet je inderdaad een port open zetten. Je kan daarnaast ook lokaal verbinden via FTP, maar alleen via je eigen netwerk. Heb je een server in de cloud staan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de firewall van die server. 
 

Advies is wel om port forwarding zoveel mogelijk te voorkomen. Het is eigenlijk niet meer van deze tijd. Als je het doet kan je het beste je SSH poort veranderen naar een willekeurig getal, en dan die open zetten. Nog beter is gebruik maken van Cloudflare tunnels. 


goede morgen  ikheetjeff

de server staat bij de host antagonist  dus geen thuis server 

heb ze al gevraagt om een ip-ad  ban er af te hallen   maar ze zegen dat ze dat niet gebruiken 

had dit probleem ooit eens met een andere host   daar had ik een block op de ftp   maar dat werd op geheven  en alles werkt weer   

vermoet dat het ook bij antagonist is 

 

rare is wel  

Total Commander  werkt niet   maar FileZilla  werkt wel     dat vind ik vreemd 

en mij weer programma  weather display  werkt niet   en daar gaat het om 

 

ook getest  via de mobiel   Total Commander  android  werk niet via wifi  !!!

maar werkt wel als wifi  uit staat  

dus daarom denk ik dat ik een ip-block heb 

 

mvg  Gert 


Ah, ik heb geen ervaring met Total Commander/Weather Display. Wel vreemd. Zou gewoon moeten werken. 
 

Kan je eens via deze site controleren of port 21 open staat? Je moet dus bij IP het ip-adres van je server invullen.

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

heb/had je daarnaast niet op je eigen server een firewall ingesteld op basis van je vorige IP? 


FileZilla werkt wel begrijp ik? Via het lokale netwerk? 

FileZilla probeert standaard SFTP te gebruiken. Als dat beschikbaar is, dan zal dit gebruikt worden. Kunt u controleren of FileZilla echt FTP gebruikt?

Mogelijkheid 2 is dat FileZilla passive FTP gebruikt en Total Commander active FTP. Active FTP werkt niet zonder poortforwarding. Gebruik altijd pasive FTP. Dat is mogenlijk bij Weather-display ook het probleem. 


hallo  Nick83

zal niet weten dat over FileZilla    gebruik dat normaal nooit 

heb alles nagekeken  maar mijn weer programa gebruikt passive FTP

heb ook getest poort 21 open  in  kpn box 12    maar ook dat werkt niet 

geef het op 

Mvg  Gert 


Vervolg ……………...

ben ook eigenaar van een andere webpage 

heb nu net getest of daar mijn ftp werkt   en ja  alles werkt  ( zelfde host )

weet nu  dat het niet aan KPN ligt      maar aan de host antagonist 

 

heb al meerder e-mails gestuurd  en wacht op antwoord 


Contact gehad met de host antagonist

Word gezegd dat het aan mijn kant zit 

ik zeg dat dit niet zo is  er zit een fout of block op de server 

Wat ik gedaan heb

Getest met mijn programma’s  niks verandert  alles gelaten zo als het was 

met mij IP -adres wilde de Ftp niet werken 

maar met een VPN server  werkt het wel  ….dus een ander  ip adres 😉

De server van mijn vrouw  werkt wel met mijn programma’s  gewoon zonder VPN

deze is ook van antagonist

Dus waar ligt het nu aan 

 

Aan mijn kant ………..        of aan de kant van de host ?


Met FileZilla werkt het wel zegt u. U zult uit moeten zoeken waarom het met FileZilla werkt. En met een ander programma niet.


Antagonist schrijft op de website:

Protocol     FTPES (explicit TLS/SSL)

Dat is dus geen standaard FTP, maar versleutelde FTP.

Daarnaast is er de instelling “Actief” of “Passief”. Bij passief opent de client de dataverbinding en moet de server zorgen dat deze daarmee overweg kan. Bij actief opent de server de dataverbinding en heeft uw modem het probleem de verbinding te accepteren.

Als het eerst gewerkt heeft en u een ander modem gekregen heeft, zou het kunnen dat het modem niet goed met FTPES/actief overweg kan.

Filezilla staat waarschijnlijk op automatisch en kiest de werkende combinatie, maar hoe zit het met het weerprogramma? Ondersteunt dat de versleutelde verbinding en staat de verbindingsmodus op “passief “ ?   Bekijk anders eens de actief/passief schakelaar in het sitebeheer van FileZilla, welke optie de verbinding voor elkaar krijgt.

 

 

 

 

 

 

 


beste  hmmsjan_2

FileZilla  staat standard ingesteld   heb net wel het 1 en ander veranderd  bij actief/passief  maar  het blijf gewoon werken 

Maar waarom werkt Total Commander en Weather display  niet met mijn normale IP Adres

Maar waarom wel  met een ander IP adres  ( VPN )

De instellingen verandert niet van de programma’s  alleen mij IP Adres is verandert   

Maar ja  zal er nooit achter komen 

Ga van host veranderen binnen kort   dan is dit ook weer opgelost

 

Mvg  Gert  

 


Dit is inderdaad heel vreemd. Een VPN passeert de firewall van het KPN modem, dus als het gekozen protocol niet goed afgehandeld wordt in het modem, zou dat de verklaring kunnen zijn. Maar filezilla lukt het wel zonder VPN.  Eigenlijk alleen op te lossen door te analyseren wat er over de lijn heen en weer gaat.