Hi @Gert Rothuizen
Wil je op een server die je thuis hebt staan inloggen met FTP via je publieke IP? Dan moet je inderdaad een port open zetten. Je kan daarnaast ook lokaal verbinden via FTP, maar alleen via je eigen netwerk. Heb je een server in de cloud staan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de firewall van die server.
Advies is wel om port forwarding zoveel mogelijk te voorkomen. Het is eigenlijk niet meer van deze tijd. Als je het doet kan je het beste je SSH poort veranderen naar een willekeurig getal, en dan die open zetten. Nog beter is gebruik maken van Cloudflare tunnels.
goede morgen ikheetjeff
de server staat bij de host antagonist dus geen thuis server
heb ze al gevraagt om een ip-ad ban er af te hallen maar ze zegen dat ze dat niet gebruiken
had dit probleem ooit eens met een andere host daar had ik een block op de ftp maar dat werd op geheven en alles werkt weer
vermoet dat het ook bij antagonist is
rare is wel
Total Commander werkt niet maar FileZilla werkt wel dat vind ik vreemd
en mij weer programma weather display werkt niet en daar gaat het om
ook getest via de mobiel Total Commander android werk niet via wifi !!!
maar werkt wel als wifi uit staat
dus daarom denk ik dat ik een ip-block heb
mvg Gert
Ah, ik heb geen ervaring met Total Commander/Weather Display. Wel vreemd. Zou gewoon moeten werken.
Kan je eens via deze site controleren of port 21 open staat? Je moet dus bij IP het ip-adres van je server invullen.
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
heb/had je daarnaast niet op je eigen server een firewall ingesteld op basis van je vorige IP?
FileZilla werkt wel begrijp ik? Via het lokale netwerk?
FileZilla probeert standaard SFTP te gebruiken. Als dat beschikbaar is, dan zal dit gebruikt worden. Kunt u controleren of FileZilla echt FTP gebruikt?
Mogelijkheid 2 is dat FileZilla passive FTP gebruikt en Total Commander active FTP. Active FTP werkt niet zonder poortforwarding. Gebruik altijd pasive FTP. Dat is mogenlijk bij Weather-display ook het probleem.
hallo Nick83
zal niet weten dat over FileZilla gebruik dat normaal nooit
heb alles nagekeken maar mijn weer programa gebruikt passive FTP
heb ook getest poort 21 open in kpn box 12 maar ook dat werkt niet
geef het op
Mvg Gert
Vervolg ……………...
ben ook eigenaar van een andere webpage
heb nu net getest of daar mijn ftp werkt en ja alles werkt ( zelfde host )
weet nu dat het niet aan KPN ligt maar aan de host antagonist
heb al meerder e-mails gestuurd en wacht op antwoord
Contact gehad met de host antagonist
Word gezegd dat het aan mijn kant zit
ik zeg dat dit niet zo is er zit een fout of block op de server
Wat ik gedaan heb
Getest met mijn programma’s niks verandert alles gelaten zo als het was
met mij IP -adres wilde de Ftp niet werken
maar met een VPN server werkt het wel ….dus een ander ip adres
De server van mijn vrouw werkt wel met mijn programma’s gewoon zonder VPN
deze is ook van antagonist
Dus waar ligt het nu aan
Aan mijn kant ……….. of aan de kant van de host ?
Met FileZilla werkt het wel zegt u. U zult uit moeten zoeken waarom het met FileZilla werkt. En met een ander programma niet.
Antagonist schrijft op de website:
Protocol FTPES (explicit TLS/SSL)
Dat is dus geen standaard FTP, maar versleutelde FTP.
Daarnaast is er de instelling “Actief” of “Passief”. Bij passief opent de client de dataverbinding en moet de server zorgen dat deze daarmee overweg kan. Bij actief opent de server de dataverbinding en heeft uw modem het probleem de verbinding te accepteren.
Als het eerst gewerkt heeft en u een ander modem gekregen heeft, zou het kunnen dat het modem niet goed met FTPES/actief overweg kan.
Filezilla staat waarschijnlijk op automatisch en kiest de werkende combinatie, maar hoe zit het met het weerprogramma? Ondersteunt dat de versleutelde verbinding en staat de verbindingsmodus op “passief “ ? Bekijk anders eens de actief/passief schakelaar in het sitebeheer van FileZilla, welke optie de verbinding voor elkaar krijgt.
beste hmmsjan_2
FileZilla staat standard ingesteld heb net wel het 1 en ander veranderd bij actief/passief maar het blijf gewoon werken
Maar waarom werkt Total Commander en Weather display niet met mijn normale IP Adres
Maar waarom wel met een ander IP adres ( VPN )
De instellingen verandert niet van de programma’s alleen mij IP Adres is verandert
Maar ja zal er nooit achter komen
Ga van host veranderen binnen kort dan is dit ook weer opgelost
Mvg Gert
Dit is inderdaad heel vreemd. Een VPN passeert de firewall van het KPN modem, dus als het gekozen protocol niet goed afgehandeld wordt in het modem, zou dat de verklaring kunnen zijn. Maar filezilla lukt het wel zonder VPN. Eigenlijk alleen op te lossen door te analyseren wat er over de lijn heen en weer gaat.