Skip to main content

Ik heb een KPN box 12. Portforwarden met upnp werkt niet. Het modem laat de met upnp ingestelde portforwards wel zien maar de poort blijft dicht. Als ik de portforwards handmatig toevoeg zijn de poorten wel open.

 

Dat komt omdat je ook een port-forwarding gemaakt hebt.

Persoonlijk ben ik geen fan van UPnP omdat je hiermee minder zicht hebt over welke services benaderbaar zijn vanaf Internet. Ik maak die port-forwardings liever zelf.

In jouw eigen port-forwarding heb je een extern IP adres ingevuld. Let op, dit is het IP adres van de aansluiting vanaf waar deze port-forwarding gebruikt kan worden. Waarschijnlijk heb jij hier jouw ringen IP adres ingevuld maar dat is dus niet de bedoeling.


Hallo @wjb ,

 

Ik heb de handmatige toevoegingen gedaan nadat de door upnp toegevoegde regels niet bleken te werken. Ik probeerde de externe host te wijzigen in * zoals bij de upnp regels te zien is maar daar krijg ik een foutmelding door. Hoe kan ik een reeks ip adressen opgeven? Het is voor een torrent programma.


Je kunt dat IP adres (external host) gewoon leeg laten. Als het goed is wordt er dan na vastleggen een sterretje geroond.

En zet UPnP uit op de Experia/KPN Box.


Hallo @wjb ,

 

Ik heb het gevonden. Ik kan externe host gewoon leeg laten. Bedankt voor je hulp.