Skip to main content

Na een aansluiting naar glasvezel kan ik mijn Synology NAS niet meer benaderen via de URL van mijn website, wel via IP-adres 192.xxx.x.xx:5000

Nu heb ik het jaren geleden voor elkaar gekregen maar ik ben het alleen even helemaal kwijt hoe ik dit weer in moet stellen.
Ligt dit aan poortforwarding? of iets anders.

Ik heb een eigen website en als ik die benader kwam ik terecht in Synology diskstation, het oude ip adres staat in de experiabox nog in “ poortmapping” maar werkt blijkbaar niet meer.
Alvast bedankt voor jullie reacties

-Synology DS414j
-Experiabox V10a

Klopt. Je kpn IP wijzigt van koper naar glas.

Ik gebruik altijd whatismyip.com maar die geeft zo te zien alleen het IP V6 nummer.

Maar na wat zoeken…. deze geeft het IP v4 nummer. https://db-ip.com/

 


Klopt. Je kpn IP wijzigt van koper naar glas.

Ik gebruik altijd whatismyip.com maar die geeft zo te zien alleen het IP V6 nummer.

Maar na wat zoeken…. deze geeft het IP v4 nummer. https://db-ip.com/

 

Thanks, wat kan ik met dit IP adres? invullen bij “Poortmapping”?


Het 192.168.2.x adres is het lokale adres van de NAS. Dat is niet veranderd waarschijnlijk. Dit adres staat ook ingesteld bij de poort forwarding, die hoeft zo dus niet aangepast hoeft te worden.

Het WAN adres is veranderd. U heeft een domeinnaam? Het WAN adres moet dan bij de DNS instellingen aangepast worden. Online dus. Bij de provider. Mijndomein.nl ofzo?


Het 192.168.2.x adres is het lokale adres van de NAS. Dat is niet veranderd waarschijnlijk. Dit adres staat ook ingesteld bij de poort forwarding, die hoeft zo dus niet aangepast hoeft te worden.

Het WAN adres is veranderd. U heeft een domeinnaam? Het WAN adres moet dan bij de DNS instellingen aangepast worden. Online dus. Bij de provider. Mijndomein.nl ofzo?

Thanks, in direct admin bij DNS beheer het IP adres gewijzigd maar er gebeurd niets.
Kan er nog iets in mijn Experiabox verkeerd staan?


Een DNS wijziging duurt altijd een aantal uren voordat da effect heeft.


Bedankt Nick, het is opgelost

 


Reageer