Skip to main content

Ik heb sinds kort de Fritz 7590 en heb daarop aangesloten
een Externe SSD (Samsung) 1TB. Instellen lukt allemaal wel
maar op mijn laptop en pc vervalt de verbinding.

Met name op mijn laptop zie ik hem in verkenner maar na
een verloop van tijd is deze niet meer te zien.
Ik zie de USB ook niet in mijn Fritz, hetgeen ik zou verwachten.
(wel de interne opslag van de Fritz)

Ik ga ervan uit dat de ssd niet meer dan 900mA trekt, gegevens
ontbreken.

Wie heeft hier ervaring mee?

Zet er dan eens een extra USB “Y-split” kabeltje tussen, met een extra voeding op de USB-poort.
Weet je of het daarmee wordt opgelost.


Heb je in de Friitzbox, onder netwerk / usb ook de instellingen aangepast?

standaard gaat een usb device na 10 minuten in slaapstand, er zitten daar nog wat meer instellingen die van belang kunnen zijn.

De stroom op een USB SSD gaat geen enkel probleem mogen zijn.


Heb je in de Friitzbox, onder netwerk / usb ook de instellingen aangepast?

standaard gaat een usb device na 10 minuten in slaapstand, er zitten daar nog wat meer instellingen die van belang kunnen zijn.

De stroom op een USB SSD gaat geen enkel probleem mogen zijn.

Dat was een goeie en had ik over het hoofd gezien
(bedankt voor de tip)… heb deze op nooit uitschakelen gezet.

De SSD is Exfat geformateerd, wellicht een reden dat de SSD
niet verschijnt in de Fritz zelf…?
 


Blij dat dit werkt.

exFAT was tot voor kort alleen op betaalde licentie te verkrijgen, vanuit microsoft (ontwikkelaar).

zo twee jaar geleden is de code en gebruik vrijgegeven, maar nog lang niet alle andere producenten bieden support. Ook Fritz nog niet.

 

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7490/91_USB-opslagmedium-kan-door-FRITZ-Box-niet-of-slechts-gedeeltelijk-worden-geintegreerd/

 


Blij dat dit werkt.

exFAT was tot voor kort alleen op betaalde licentie te verkrijgen, vanuit microsoft (ontwikkelaar).

zo twee jaar geleden is de code en gebruik vrijgegeven, maar nog lang niet alle andere producenten bieden support. Ook Fritz nog niet.

 

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7490/91_USB-opslagmedium-kan-door-FRITZ-Box-niet-of-slechts-gedeeltelijk-worden-geintegreerd/

 

Dan ga ik hem toch formateren naar NTFS, kijken wat er dan gebeurd, wordt vervolgd.


Inderdaad, NTFS gaf de uitkomst. tnx.