Skip to main content

Goedemiddag heren,

 

KPN monteur is zojuist geweest en heeft alles werkend opgeleverd met hun eigen modem.

Mijn modem, een ‘UXG Lite’ werkt nu ook maar ik haal ongeveer 150mbit up en down. Terwijl ik 4gig abbonement heb.

Ik heb al wat dingen geprobeerd zoals:

  • glasvezel kastje uit zetten, ethernet kabel eruit, kastje weer aan en wachten tot verbinding tot stand is gebracht, ethernet kabel naar modem er weer in
  • smart queue uit en aan
  • IDS/IPs uit en aan gehad
  • modem is up to date (4.0.6)

Hebben jullie nog andere suggesties die ik zou kunnen proberen om de internet snelheid te verbeteren?

 

*edit* na een herstart van het modem gaan de eerste speed tests naar 700-800mbit maar de 2de en 3de speedtest gaan weer naar <200mbit.

Hoi @Tafelkleed .  Je schrijft dat de monteur is geweest en het werkend heeft opgeleverd met ‘hun’ eigen modem.

Ik neem aan dat je van ons een box14 in bruikleen hebt gekregen?   Daar worden de snelheden wel mee gehaald?


Dag Erwin,

 

Ja met ‘hun eigen modem’ bedoel ik het modem dat ik bruikleen heb.

Ik heb op dit forum of op Ubiquiti forum gelezen dat het aan het PON kast je zou kunnen liggen.

Een vriend van me werkt bij een berijf dat KPN reseller is en heeft mij een Nokia PON kastje opgestuurd. 

Deze moet ik nog laten activeren om te testen of dat het wellicht oplost. Kan ik gewoon de klantenservice bellen om die PON te laten activeren?

 

*edit*: ja, met het modem van KPN worden de snelheden gehaald.


De UXG Lite is niet geschikt voor 4Gbps aansluitingen, de WAN poort is immers een 1Gbps poort en hogere snelheden zijn dan ook niet mogelijk.

Het is overigens ook nog zo dat de UXG Lite problemen lijkt te hebben met de upload via pppoe waarbij ook de 1Gbps niet gehaald wordt.


@wjb Ja dat begrijp ik, maar ik zou dan in ieder geval 1Gbps moeten halen toch? Geen 150-200Mbit?


@wjb Ja dat begrijp ik, maar ik zou dan in ieder geval 1Gbps moeten halen toch? Geen 150-200Mbit?

Klopt.


Precies en dat is het probleem dat ik graag wil oplossen.


Hoi 

Dag Erwin,

 

Ja met ‘hun eigen modem’ bedoel ik het modem dat ik bruikleen heb.

Ik heb op dit forum of op Ubiquiti forum gelezen dat het aan het PON kast je zou kunnen liggen.

Een vriend van me werkt bij een berijf dat KPN reseller is en heeft mij een Nokia PON kastje opgestuurd. 

Deze moet ik nog laten activeren om te testen of dat het wellicht oplost. Kan ik gewoon de klantenservice bellen om die PON te laten activeren?

 

*edit*: ja, met het modem van KPN worden de snelheden gehaald.

Daar zal de klantenservice zich geen raad mee weten gok ik, @Tafelkleed  :-(

Voor mijn beeldvorming : Het is wel een NTU die wij zelf ook gebruiken? Anders gaat het sowieso niet werken. 


Ja het is een NTU die jullie zelf ook gebruiken. Die vriend van me werkt bij KPN reseller en suggereerde deze optie voor me, dus dat zou moeten werken.

Bij wil zou ik dan de huidige NTU kunnen laten deactiveren en de nieuwe laten activeren?


@Tafelkleed : Dat zou je zelf moeten kunnen doen via: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur

 

(en dan die service tool doorlopen)  

 

Ik zie wisselende resultaten.  Ik vermoed dat je straks moet inloggen met je KPN id.  Zorg dat daar alles goed gekoppeld staat (dus je vaste abonnement onder het klantnummer hangen voorzover dat nog niet gebeurd is).   En ik weet ook uit ervaring dat het soms even duurt voordat alles goed verwerkt is in MijnKPN.   

Je schrijft dat de monteur vandaag geweest is? Zo ja, kan dat een beetje kort dag zijn voor het succesvol doorlopen van de servicetool

 

Laat me de uitkomst iig maar even weten hier. 


Ik haal met mijn UXG lite netjes 960 / 950 mbit.

Maar heb express nog niet geüpdatet naar de nieuwste software ik zit nog op 3.2.17

Die werkt voor mij prima en ook met TV ik las op de community van Ubiquity ook alleen maar issues nog met 4.0.6 en dat dit in 4.0.12 opgelost is (early versie)


@MennoG78 ik zat al te hopen op een reactie van jou, ik had je berichten gezien in andere thread en zag dat je het draaiend had. 
 

Ik zal straks downgraden naar de versie die jij gebruikt. 
zou je de andere instellingen ook kunnen delen die je hebt?

smart queues aan of uit, MTU e.d?

 

welk NTU heb jij? De eerste paar letters van het serie nummer verteld dat, mocht je dat niet weten. 
 


Woops, ik heb het beantwoord knopje peronguk ingedrukt… dat was niet de bedoeling. 


 

@MennoG78 ik zat al te hopen op een reactie van jou, ik had je berichten gezien in andere thread en zag dat je het draaiend had. 
 

Ik zal straks downgraden naar de versie die jij gebruikt. 
zou je de andere instellingen ook kunnen delen die je hebt?

smart queues aan of uit, MTU e.d?

 

welk NTU heb jij? De eerste paar letters van het serie nummer verteld dat, mocht je dat niet weten. 
 

Ik heb een AON aansluiting trouwens met een Genexis NTU.

Smart Queus uiteraard uit. (tips van de community)

MTU geen idee van nooit ergens in gesteld (dacht ik).


Jij zit op XGS-PON ONT ? 

Heb jij wellicht een Genexis dan zit hier het probleem in namelijk.


Ik heb een XGS-PON ja. 


Welk merk ntu?


Serie nummer begint met GNXS. Genesis dan i guess. 
 

ik heb er een van Nokia liggen die moet ik nog testen. 


Die zou ik maar gauw testen dan 😉 die lost bij 99% van de gevallen dit op.

 


@Tafelkleed  Lukt het om in die online tool te komen?


Ik ben er nog niet aan toegekomen en ik ga vrijdag met vakantie. Dus ik denk dat ik het daarna doe voor het geval het is mis gaat wil er even goed de tijd voor kunnen nemen. 


@Tafelkleed  Lukt het om in die online tool te komen?

Welke online tool? ik heb nog nooit naar een online gekeken

waar vind je deze en waar gebruik je die voor?


@Tafelkleed  Lukt het om in die online tool te komen?

Welke online tool? ik heb nog nooit naar een online gekeken

waar vind je deze en waar gebruik je die voor?

Deze https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials om eigen ONT te installeren in plaats van KPN ONT


@Tafelkleed  Lukt het om in die online tool te komen?

Welke online tool? ik heb nog nooit naar een online gekeken

waar vind je deze en waar gebruik je die voor?

Deze https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials om eigen ONT te installeren in plaats van KPN ONT

Ah thanks!

nooit gezien dit nog.

 

maar ik heb niet de KPN ONT staat er wel in ik heb ooit zelf een Genexis geplaatst die niet bij KPN vandaan komt


@Tafelkleed  Lukt het om in die online tool te komen?

Welke online tool? ik heb nog nooit naar een online gekeken

waar vind je deze en waar gebruik je die voor?

Deze https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials om eigen ONT te installeren in plaats van KPN ONT

Ah thanks!

nooit gezien dit nog.

 

maar ik heb niet de KPN ONT staat er wel in ik heb ooit zelf een Genexis geplaatst die niet bij KPN vandaan komt

Maar moest die niet geactiveerd/geregistreerd worden?

 

Ik ben er nog niet aan toegekomen en ik ga vrijdag met vakantie. Dus ik denk dat ik het daarna doe voor het geval het is mis gaat wil er even goed de tijd voor kunnen nemen. 

Ik geef je gelijk. Eerst lekker van je vakantie genieten.   Ik lees het wel als je terug bent. 


@Tafelkleed  Lukt het om in die online tool te komen?

Welke online tool? ik heb nog nooit naar een online gekeken

waar vind je deze en waar gebruik je die voor?

Deze https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials om eigen ONT te installeren in plaats van KPN ONT

Ah thanks!

nooit gezien dit nog.

 

maar ik heb niet de KPN ONT staat er wel in ik heb ooit zelf een Genexis geplaatst die niet bij KPN vandaan komt

Maar moest die niet geactiveerd/geregistreerd worden?

 

Ik ben er nog niet aan toegekomen en ik ga vrijdag met vakantie. Dus ik denk dat ik het daarna doe voor het geval het is mis gaat wil er even goed de tijd voor kunnen nemen. 

Ik geef je gelijk. Eerst lekker van je vakantie genieten.   Ik lees het wel als je terug bent. 

Hoi Erwin ik heb hem er gewoon opgeschoven en gaan met die banaan. (is dit wellicht met AON anders?)   Aansluit type GoF


Reageer