Skip to main content

Ik moet voor een stuk of 15 device's een vast IP adres aanmaken. Ik begreep dat je moet oppassen voor dubbelingen. Resumé: hoe kan ik zien welke vaste IP adressen er al zijn uitgegeven?

Bij komende vraag: ik gebruik ook 2 stuks Expedia Wifi units. Moet ik ook daar in kijken ter controle of wat?

Hoi @Paul-Freeride, welkom op het forum!
Inhoudelijk heb ik hier niet bijzonder veel kaas van gegeten maar eenmaal ingelogd in je experiabox zou je moeten kunnen zien welke apparaten er op je netwerk zitten en welke IP adressen die gebruiken.
Bij het toekennen van een vast IP adres kun je altijd het beste een IP range kiezen uit de buurt van deze IP adressen.
Naar mijn weten kun je op de V10a maximaal 10 vaste IP adressen instellen, of dat hetzelfde is bij de V10 weet ik uit mijn hoofd even niet.

In dit topic kun je daar een hoop informatie over vinden :) 


Ik moet voor een stuk of 15 device's een vast IP adres aanmaken.

Al opgemerkt door @Thomas , maar meer dan 10 gaat niet lukken in de Experia Box V10 en V10A.
Overweeg beter een eigen router in te zetten zonder die restricties.
Er zijn wel andere opties te bedenken om het tekort van 10 IP-adressen via de Experia Box te omzeilen, maar dan maak je het voor jezelf zodanig complex, dat kans op vergissingen aanzienlijk groter wordt, en oplossingen voor een goed werkende set-up eigenlijk alleen verder weg komt te liggen.


@Babylonia, dan moet ik mij om het simpel te houden onder de 10 fix IP adressen blijven:wink:

@Thomas, je verhaal is duidelijk maar ik heb helaas nog een extra vraag/maar:). Ik gebruik twee stuks Expedia Wifi's in combi met m'n V10. Vervolgens geef ik in de applicatie de fix IP's adressen in die het fix IP moet hebben samen met Network mask en Gateway. De DNS is optioneel. De Network mask is al ingevuld in de applicatie (dus ik denk dat die dan al goed staat) maar de Gateway moet ik zelf doen.       Is dat het IP adres van de V10 of van de Expediawifi unit of zijn die laatste na een configuratie zoals KPN voorschrijft gelijk aan die van de V10?

En als het genoemde device alleen maar 2.4GHz praat is dat dan helemaal los van het IP adres:rolling_eyes:


Invullen van vaste IP-adressen in achterliggende apparatuur, een Gateway invullen van de router,
ofwel van de Experia Box. Dat soort opties kun je overigens zelf even uitproberen en kijken wat het oplevert.  Weet je het gelijk.