Skip to main content

Hallo, sinds kort heb ik een nieuw systeem met de V12 en een Arris 5202.

Als ik geen enkel apparaat op het netwerk heb aangesloten, dan kan ik snel wisselen van zender etc. Maar hoe meer apparaten op het netwerk worden aangesloten, hoe trager het werkt. Het maakt niet uit welk apparaat; het lijkt meer om het aantal te gaan. (rond de 10-15 apparaten en dan 2 Arris 5202 TV-ontvangers)

Zelfs zo traag dat sommige zenders helemaal niet meer doorkomen of er eerst zo’n blauw scherm komt dat de verbinding is verbroken.

Ik heb alle gebruikelijke dingen al gedaan: opnieuw gestart van de box en de ontvanger, de ontvanger gereset, etc.

Helaas is in de V12 zo weinig in te stellen… 

@wjb

Ik neem aan dat Eric het wel weet 

Hij werkt bij Avm 

Wjb ik heb er geen haast mee en wacht de markt rustig af 

 


Ik neem aan dat Eric het wel weet 

Hij werkt bij Avm 

En ook hij rept met geen woord over FTU covers.

Het is ook niet de business van AVM.


Ik neem aan dat Eric het wel weet 

Hij werkt bij Avm 

En ook hij rept met geen woord over FTU covers.

Het is ook niet de business van AVM.

Ik heb ook een filmpje gezien dat het in de kap in te klikken was

Dat was de zelfde NT cover wat ik heb

Einde discussie ik zie het vanzelf wel

En het komt er ook wel

Niet verder in dit topic graag

Is niet zo leuk voor ts

 


Ik heb ook een filmpje gezien dat het in de kap in te klikken was

Dat was de zelfde NT cover wat ik heb

Vandaar dat ik ook vroeg naar een bron maar helaas heb je die nog niet gegeven.

Dat je een glasvezel patchkabel op die FTU kunt aansluiten is logisch, maar ik betwijfel sterk dat AVM zou werken aan een cover voor die FTU.


@peter-keetfm de Asus had ik voorheen. Die had ik verwijderd sinds de nieuwe v12.

@obelisk welke heb jij dan? En heb je ook meerdere tv-kastjes en telefoon? Is de snelheid voldoende? (ik heb 500Mb/s)


Naast de apparatuur genoemd in de ondertekening heb ik nog twee Netgear switches en een TP-Link tl-wdr3600 met OpenWrt. De telefoon loopt via de Grandstream ATA. Ik heb twee TV ontvangers aangesloten op de 3600 (die overigens in switch mode plus AP werkt).

Ik denk dat mijn Mikrotik router de 500 Mbps wel gaat halen, maar om de een of andere reden kapt de KPN dat af bij 120 (iets met abonnement 😁 omdat ik 100 Mbps zat vond).

Alleen de TV ontvangers zijn nog KPN omdat de versleutelde TV signalen anders onbruikbaar zijn. En om dat nog (illegaal) te vervangen gaat me te ver temeer daar de 5202s best aardige apparaatjes zijn. Alleen jammer dat er niet meer nuttige app voor dat apparaat zijn. Het liefst zou ik een Android TV box (of Apple TV) met KPN app zien die de multicast streams gebruikt om de boel ‘open' te maken. Maar eerlijk gezegd, op dit moment voegt dat weinig toe.

Ergens heb ik nog een v10a liggen… maar daar wil ik het niet over hebben.


@wjb

Inderdaad niet van avm 

Lees even het bericht van Eric door

https://forum.kpn.com/internet-9/fritz-box-5530-fiber-530114?postid=1238077#post1238077 

Wat ik begrijp is dat de fritzbox 5530 voor de Nederlandse markt op het glasnetwerk aangesloten kan worden

Dan zou alles er bij zitten om het makkelijk te kunnen doen lijkt mij

 


Inderdaad niet van avm 

 

Dat ziet er goed uit.

 

Lees even het bericht van Eric door

https://forum.kpn.com/internet-9/fritz-box-5530-fiber-530114?postid=1238077#post1238077 

Wat ik begrijp is dat de fritzbox 5530 voor de Nederlandse markt op het glasnetwerk aangesloten kan worden

Klopt, een 5530 kan op de FTU aangesloten worden maar dat wisten we al.

 

Dan zou alles er bij zitten om het makkelijk te kunnen doen lijkt mij

AVM levert niet die patchcover dus die zal je dan elders moeten aanschaffen.


Ik hou het in de gaten wjb de cover heb ik al van de plek waar de NT nu op zit

Ik had beter even een nieuwe topic kunnen starten

Als ik een fritzbox 5530 aanschaf wil ik ook direct op de glasvezel

 


Als ik een fritzbox 5530 aanschaf wil ik ook direct op de glasvezel

Ook ik heb mijn EdgeRouter zo geconfigureerd dat ik alleen maar de SFP module hoef te vervangen om de NTU er tussenuit te halen.

Nu heb ik een UF-RJ45-1G en die zou ik moeten vervangen door een UF-SM-1G-S.

Kost bijna niets en toch laat ik de NTU (Genexis) rustig zitten.


Als ik een fritzbox 5530 aanschaf wil ik ook direct op de glasvezel

Ook ik heb mijn EdgeRouter zo geconfigureerd dat ik alleen maar de SFP module hoef te vervangen om de NTU er tussenuit te halen.

Nu heb ik een UF-RJ45-1G en die zou ik moeten vervangen door een UF-SM-1G-S.

Kost bijna niets en toch laat ik de NTU (Genexis) rustig zitten.

Avm is bezig met de fritzbox 5530 voor de Nederlandse markt

Voor ftth en daar wacht ik wel op heb er geen haast mee

 


Avm is bezig met de fritzbox 5530 voor de Nederlandse markt

Dat was al duidelijk.


Bedankt voor het kapen…

Hier is het opgelost. Ik denk toch aan een kapotte deco


Avm is bezig met de fritzbox 5530 voor de Nederlandse markt

Dat was al duidelijk.

En daar wacht ik dus geduldig op 

Dat hij er is 


Bedankt voor het kapen…

Hier is het opgelost. Ik denk toch aan een kapotte deco

Ja sorry daarvoor 

Mooi dat het opgelost is

En dat je nog wat met de garantie kan 


Waarom is hier een antwoord getagt? Er is nog geen antwoord! 


En helaas niet opgelost nog. Mijn vermoeden gaat nu uit naar een iPhone die aan de deco wordt verbonden, omdat het optreedt als iemand daarmee thuis is, maar dat vraagt meer onderzoek. 


@Arco

Het is een vaag probleem

Als je de experiabox zonder deco aansluit werkt het goed?

Kun je eens proberen de deco direct op de experiabox aan te sluiten i.p.v. Op die switch

Kijken wat er dan gebeurd 

Ik denk nu dat de switch het probleem kan zijn

 


Op de experiabox zit alleen de hoofd deco en een tv box arris 5202. Als de deco eruit gaat dan kunnen we binnen een minuut tv kijken. Als de deco erin gaat, dan is het binnen een halve minuut voorbij.

Geen enkel apparaat of switch aangesloten, alleen via deco wifi


Ik vermoet dat die deco dan als router werkt 

En dat een conflict geeft

Je moet deze als ap is stellen

Dat de dhcp server nog actief is op de deco

Wat deelt de ip adressen uit?

De experiabox 192.168.2.x

Of de deco

 


Als de Deco als router ingesteld is dan zou ik juist verwachten dat dat geen problemen zou geven en al helemaal niet door het al dan niet aansluiten van een iPhone op die Deco.

Dan moet de Deco natuurlijk wel mijn zijn WAN poort op de Experia Box aangesloten zijn.


De Deco staat echt als AP aangesloten.

Ik had zojuist in de community van TP-Link gezien dat die Deco's in AP-mode soms tóch als DHCP-server werken, namelijk op het moment dat de router waar de hoofd-Deco aan hangt geen DHCP heeft. Dat zou eigenlijk betekenen dat een Deco in AP-mode zonder ‘extern’ IP-adres tóch ineens IP's gaat uitdelen.

 

De vraag is of ik kan controleren of de Deco ineens als DHCP-server is gaan werken en hoe ik dan zo'n conflict zou kunnen vinden.

Daar geven ze bij TP-Link ook geen antwoord op.

Ze geven alleen aan dat ik de Deco's altijd voor garantie kan terugsturen naar mijn dealer. Ja ja, ze zijn niet kapot, ze werken functioneel niet naar behoren - as intended!


Inmiddels kan ik de Deco's terugsturen, maar dan ben ik natuurlijk qua wifi dekking nog niet geholpen.

Natuurlijk ben ik nu erg huiverig geworden voor alle AP's en routers die er maar te krijgen zijn; nergens melding dat ze bijvoorbeeld igmp snooping ondersteunen (doet de deco wel, hielp niet), of dat ze vlan's goed kunnen inregelen (ja, soms in router mode, maar niet in AP) etc.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige zou zijn die hier last van heeft, of is de v12 i.c.m. die arris 5202 nog zo nieuw dat er weinig ervaring is?


@Arco

je kunt deze nog proberen

deze experia wifi kan zelfs tussen de tv ontvanger er zitten 2 poorten op en zo heb je ook wifi bij de tv (woonkamer)

je hebt 2 weken om het te proberen mocht deze ook niet werken

 


@Arco

je kunt deze nog proberen

deze experia wifi kan zelfs tussen de tv ontvanger er zitten 2 poorten op en zo heb je ook wifi bij de tv (woonkamer)

je hebt 2 weken om het te proberen mocht deze ook niet werken

 

Mij is verteld dat die dus niet werkt met de v12. 


@Arco

je kunt deze nog proberen

deze experia wifi kan zelfs tussen de tv ontvanger er zitten 2 poorten op en zo heb je ook wifi bij de tv (woonkamer)

je hebt 2 weken om het te proberen mocht deze ook niet werken

 

Mij is verteld dat die dus niet werkt met de v12. 


oke ja dan heeft u er 2 nodig

dan zal blijken dat de wifi op de v12 uitgeschakeld wordt

al met al blijf ik het wel een raar probleem vinden bij U

normaal zal ieder merk access point moeten werken zonder dat dat de tv hindert

misschien toch een defect in die v12

zelf gebruik ik helemaal geen experiabox meer en heb een fritzbox met daar achter een netgear r9000 en daar achter een tp-link omada controller met diverse access points