Skip to main content

sinds ik de nieuwe modem heb van de kpn kan ik niet inloggen  in mijn satelliet ontvanger 

die kan ik normaal openen  met ip adres bijvoorbeeld 192.168.2.254:8081 maar dit lukt niet hoe kan ik dat open stellen .

hij zegt  proxy instellengen of fireware  maar fireware heb ik nu uit gezet maar ook dat werkt niet erg vervelend.

In het interne netwerk hoef je op de router geen poorten open te zetten. Firewall zou ik wel direct weer aanzetten, deze volledig open gooien maakt je netwerk heel erg kwetsbaar. Als je van buitenaf de ontvanger wilt benaderen dan zal er wel een poort open gezet moeten worden.

 

Waarschijnlijk heeft je ontvanger een nieuw IP-adres gekregen in het nieuwe modem, hiervoor ga je naar https://mijnmodem.kpn, daar kan je in de apparaten zien welk IP-adres je voor de satelliet-ontvanger moet gebruiken, hier kan je deze ook toewijzen zodat deze niet veranderd.


ja dat klopt maar dat is het probleem niet als ik de ip adres van mijn ontvanger in toets dan kom ik in mijn ontvanger interface maar om ver te kunnen moet ik inloggen met :8081 erachter  maar dan zegt hij dat ik  firewal of proxy moet kijken maar de fire wall heb ik uitgezet  maar kan niet op die poort niet bereiken 

 


Dan zou ik toch denken dat er in de ontvanger iets niet goed zit, bij interne communicatie op het netwerk staan de instellingen van de firewall van een router/modem normaal gesproken buiten beschouwing.


toch raar vorige week kon ik het nog bereiken met de oude en met de nieuwe  modem niet 

 


Probleem opgelost zat in de ontvanger