Sinds (1-12-2020) Is mijn VDSL verbinding van 100 Mbit/s naar 12 Mbit/s gegaan.
Tot mijn verbazing zag ik op internet postcode checks sites dat ik op mijn adres maar 10-12 Mbit/s beschikbaar is. En als ik op de T-Mobile en KPN site kijk wordt er ook aangegeven dat ik maar 12 Mbit/s down en 1 Mbit/s up maar kan krijgen.
Ik woon zelf in Utrecht in het postcodegebied 3526-3527 en heb zojuist op meerdere adressen gekeken en het is precies hetzelfde verhaal.
Na nog wat verder research kwam ik deze verklaring-post tegen op de T-Mobile community van iemand anders die een soort gelijk probleem had-heeft en dit is wat de T-Mobile webcare medewerker omschreef:
"KPN heeft jouw verbinding op 28 oktober omgezet van VVDSL naar ADSL, hierdoor is de snelheid gelimiteerd tot maximaal 14 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid. Hier kunnen wij spijtig genoeg niets tegenin brengen, dat is een beslissing van de netbeheerder en hebben wij geen weerwoord op."
Heeft iemand hier dezelfde soort ervaringen / problemen sinds kort? En mag KPN dit zomaar doen zonder enige berichtgeving naar mij en T-Mobile toe?
Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
ThomG83
Â
Zie hier de screenshots van de postcode checks:
Â
Â
Admin: topic verplaatst naar juiste board