Skip to main content

Wie kan mij helpen we hebben al jaren een experiabox v9 nu is het al 2 jaar super traag internet trage tv met het open van de tvgids etc en dit is niet vanaf de laatste update dit speelt al bijna 2jaar.

al verschillende dingen geprobeerd WiFi versterkers modem goed laten instellen maar tevergeefs heeft het niet geholpen is er een mogelijkheid dat de v9 kan worden omgeruild door een v10 zodat er ook gebruik kan worden gemaakt van de 5ghz?

ik hoop graag een reactie te ontvangen 

 

Welk merk tv ontvangers heeft u?


Gewoon de standaard ontvangers die je krijgt bij een alles in 1 pakket 

 


 


Maar hoop dat kpn hier iets mee wil doen heb hier vorig jaar ook al over gebeld maar toen hebben ze ook gezegd dat ze er niks aan konden doen en geen nieuwe modem gingen opsturen vind het eigenlijk best wel jammer want ik betaal wel gewoon voor kwaliteit neem ik aan 


Gewoon de standaard ontvangers die je krijgt bij een alles in 1 pakket 

 

En welk merk is dat? Zijn het misschien Motorola's? 


Maar hoop dat kpn hier iets mee wil doen heb hier vorig jaar ook al over gebeld maar toen hebben ze ook gezegd dat ze er niks aan konden doen en geen nieuwe modem gingen opsturen vind het eigenlijk best wel jammer want ik betaal wel gewoon voor kwaliteit neem ik aan 

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


1. Test je internet eens bekabeld door een laptop of computer direct op je modem aan te sluiten. Wat voor snelheden krijg je te zien?

2. Check je wifi snelheid door naast je modem een snelheidstest te doen. Hoeveel scheelt het met punt 1?

3. Check je wifi snelheid door ergens anders in huis te staan en de snelheidstest te doen. Hoeveel scheelt het met punt 1 en 2? 

​​​​​4. Wat voor snelheden heb je bij je abonnement? 

​​​​

Door 5GHz te gebruiken kan je per definitie niet direct over op hogere snelheden. Ook wordt het 5GHz netwerk minder ver door je woning verspreid. Daarnaast ondersteunt niet elk apparaat 5GHz.

Zoek eerst de oorzaak en werk dan naar een oplossing.

​​​​​


Dag @Experiabox v9, bedankt voor je bericht. Het omruilen van apparatuur doen wij niet zomaar. Dit doen wij alleen wanneer er een aantoonbaar defect is. We vinden het namelijk niet duurzaam als we zomaar apparatuur gaan vervangen.

Nu geef jij aan problemen te ervaren met jouw wifi verbinding en tijdens het kijken van televisie (het menu is traag). Voor wat betreft jouw televisie problemen: ik vermoed dat we hier eerst het beste de nieuwe update kunnen afwachten. Deze zal namelijk een hoop traagheid wegnemen. Voor jouw wifi problemen raad ik je aan onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Kom je er niet uit, zou je dan een screenshot van het resultaat van de Wifi Manager willen plaatsen en tevens de vragen van AVRT willen beantwoorden?