Skip to main content

Op een VDSL verbinding wil ik graag een Experiabox vervangen door een modem + UniFi UXG. Daarvoor heb ik een fritzbox 7590ax geconfigureerd en deze zo ingesteld met de optie “Scroll een beetje naar beneden totdat u de knop ziet Verbindingsinstellingen wijzigen. Klik erop, scroll nogmaals naar beneden en schakel Aangesloten netwerkapparaten mogen bijkomend hun eigen internetverbinding tot stand brengen (niet aanbevolen) optie in”

De UniFi UXG heeft vervolgens het PPoE account in zijn wan config gekregen. Wat ik merk is dat beide apparaten om de beurt het publieke ip-adres verkregen op de PPoE inlog.

Iemand tips voor een VDSL modem dat “echt” in brdige werkt?

Volgens mij kan het niet wat u wilt:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-5490/3233_Kan-de-FRITZ-Box-als-modem-bridgemodus-worden-gebruikt/

Er is geen bridge modus bij fritzbox. Er kan een tweede PPPoE verbinding gemaakt worden, maar dat staat KPN niet toe. Daarom krijgt u het effect wat u nu heeft.


Hoi Nick,

 

Bij dat artikel kwam ik ook al uit inderdaad, waardoor ik er voor vreesde.

Heb je toevallig ervaring met een modem dat wel kan wat ik wil? Volledig bridge ? Ik las iets van een vigor 130 op het forum, maar die is EOL.


Ik gebruik naar volle tevredenheid een zyxel vmg type staat in de footer. 
voordeel hiervan is dat kpn een met onbereikbare UI  ook levert aan de zakelijke markt als “koper nt. “

 

 


Ik gebruik naar volle tevredenheid een zyxel vmg type staat in de footer. 
voordeel hiervan is dat kpn een met onbereikbare UI  ook levert aan de zakelijke markt als “koper nt. “

Goedemorgen EAZ1964,

Doet die Zyxel de PPPoE in die setup en geeft staat je router erachter simpelweg op DHCP en krijgt die het publieke IP?


Die Zyxel staat in full-bridge en fungeert dan puur en alleen als modem. De pppoe verbinding wordt daarbij door de achterliggende router opgezet.

Je kunt gewoon de retail-versie gebruiken, het is niet nodig (en mijns inziens zelfs ongewenst) om de kpn versie te gebruiken.

 

Zie ook het lijstje geschikte modems onderaan in het openingsbericht van het topic