Skip to main content
Beantwoord

Veel haperingen met online gamen op de PS5, internet wel snel genoeg

• 19 februari 2025
  • 13 reacties
  • 188 keer bekeken

Beste allen,

Ik heb al geruime tijd problemen met online gamen op de ps5. De ps5 is aangesloten op het modem met een cat 6 kabel. Ik speel al helemaal niet via wifi want dit is echt een drama. Met bedraad spelen haal ik volgens de testgegevens 180 mb download snelheid en 15 upload dit moet meer dan voldoende zijn. Alleen tijdens het gamen hapert het enorm en is online gamen onmogelijk. Wie heeft de gouden tip? Ik weet het zelf echt niet meer..

groet

Beste antwoord door Apollo58

Heb je al geprobeerd om de wifi tijdelijk uit te schakelen en alleen de LAN van de playstation te gebruiken? En kan je in het spel ook je ping zien?

Bekijk origineel

13 reacties

• 3346 reacties
  • 19 februari 2025

Je hebt geen glasvezel? 

Nee helaas nog een koperen aansluiting..

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 19 februari 2025

Beste ​@Upload snelheid PS5 laag O je hebt ruim een jaar geleden een soortgelijk topic gestart, waarom nu weer een nieuw topic met dezelfde vraag???

En een paar minuten geleden ook weer een topic,de derde dus al ????

Is verwarrend, tegen de huisregels en je wordt er niet sneller mee geholpen.

JanD schreef:

Beste ​@Upload snelheid PS5 laag O je hebt ruim een jaar geleden een soortgelijk topic gestart, waarom nu weer een nieuw topic met dezelfde vraag???

Dat er nu 3 topics openstaan is per ongeluk gegaan en ik weet niet hoe ik het moet verwijderen… de topic van een jaar geleden heeft me zoals te zien niet verder geholpen en ook waren de problemen toen anders aangezien de upload snelheid heel laag was, dat is nu niet het geval he😉

• 386 reacties
  • 19 februari 2025

Zet automatische updates op de ps5 uit en update geen spel tijdens het spelen op de ps5.
Controleer ook dat er geen andere apparaten in het thuisnetwerk zijn die veel internet snelheid gebruiken.

VwDt schreef:

Zet automatische updates op de ps5 uit en update geen spel tijdens het spelen op de ps5.
Controleer ook dat er geen andere apparaten in het thuisnetwerk zijn die veel internet snelheid gebruiken.

Ja ook dit heb ik allemaal al gedaan.. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 19 februari 2025
Upload snelheid PS5 laag O schreef:
JanD schreef:

Dat er nu 3 topics openstaan is per ongeluk gegaan en ik weet niet hoe ik het moet verwijderen… de topic van een jaar geleden heeft me zoals te zien niet verder geholpen en ook waren de problemen toen anders aangezien de upload snelheid heel laag was, dat is nu niet het geval he😉

Ik heb het andere topic dat je vandaag hebt aangemaakt verwijderd, die uit 2023 wél laten staan, dan kun je hier verder zonder een nieuwe aan te maken. ðŸ˜‰

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2025

Heb je al geprobeerd om de wifi tijdelijk uit te schakelen en alleen de LAN van de playstation te gebruiken? En kan je in het spel ook je ping zien?

Apollo58 schreef:

Euhhh dat kan ik nog even proberen … volgens mij staat de wifi wel uit maar zal even kijken. Ja in FC25 heb een gemiddelde ping van 16/18. Met UFC4 is de vaak rond de 50 …

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 februari 2025

Je hebt geen glasvezel dus up en down is niet symmetrisch ik vermoed dat je pairbonding hebt dus 2 lijnen op een V10 modem en dan heb je een keurige upload. Hoeveel had jij verwacht in de upload?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 februari 2025

Een latency van 9ms en in de FC game 18ms is netjes merk je daar ook haperingen op tijdens die game?

upload snelheid klopt vaak niet van de ps5 je zou beter een laptop bekabeld op die cat6a kabel kunnen plaatsen en dan een speedtest uitvoeren

Ja de snelheden zien er goed uit alleen tijdens het gamen is het echt een drama. Juist dan veel haperingen. Zelfs al een andere ps5 geprobeerd aangezien ik dacht dat het daar aan lag maar ook dit blijft hetzelfde..

Reageer