Skip to main content

Sinds 2 dagen kan ik veel websites niet bereiken via de WiFi.  Hieronder valt ook deze forumwebsite, 9292 en nog een heel groot aantal anderen. Via 4g zijn ze wel bereikbaar. 

Via andere apparaten of browsers is het probleem helaas ook niet opgelost. 

Is er een manier om dit op te lossen? Ik kan niks vinden over een storing in het netwerk. 

Welkom op het forum @JOYEK!

Gek probleem, we hebben hier niet meer meldingen over ontvangen. Kan je deze sites nog steeds niet benaderen? Zo nee, zou je dan je modem eens willen herstarten?


Welkom op het forum @JOYEK!

Gek probleem, we hebben hier niet meer meldingen over ontvangen. Kan je deze sites nog steeds niet benaderen? Zo nee, zou je dan je modem eens willen herstarten?

Dat vind ik ook inderdaad. 

 

Tot op heden is het nog niet verholpen, het modem is meerdere malen herstart inmiddels.


Jammer :slight_frown:

Wat krijg je precies te zien als je 1 van deze sites benadert? Krijg je een bepaalde foutmelding?

Maak je alleen gebruik van de wifi van je Experia Box? Of heb je ook wifi versterkers (al dan niet van KPN) of een extra router aangesloten?

En wat gebeurt er als je 1 van je apparaten met een kabel aansluit zodat je even geen gebruik maakt van de wifi, kom je er dan wel op? Hoor het allemaal graag!


Jammer :slight_frown:

Wat krijg je precies te zien als je 1 van deze sites benadert? Krijg je een bepaalde foutmelding?

Maak je alleen gebruik van de wifi van je Experia Box? Of heb je ook wifi versterkers (al dan niet van KPN) of een extra router aangesloten?

En wat gebeurt er als je 1 van je apparaten met een kabel aansluit zodat je even geen gebruik maakt van de wifi, kom je er dan wel op? Hoor het allemaal graag!

De foutmelding die terug blijft komen is ERR_ADDRESS_UNREACHABLE.

De wifi gaat inderdaad alleen van de experia box. Er is geen versterker aanwezig. 

Ik heb helaas geen apparaten die ik kan aansluiten om dit te testen. 


Hmm, jammer dat het niet bekabeld te testen valt. Zou je de Experia Box eens willen herstarten? Dus even de stekker en minuutje uit het stopcontact halen en daarna opnieuw aansluiten? Ben benieuwd of dat de zaken verandert!


Het kan wel eens helpen door niet de standaard DNS-server van KPN te gebruiken,
maar alternatieve DNS-servers.

Afhankelijk van het Experia Box model wat in gebruik is, kun je die wel- of niet instellen.
Bij een Experia Box V8  - V10 is dat (gelukkig) nog te doen.
Helaas niet bij een V10 (onbekend of het bij een V12 kan ?).

Alternatieve DNS-servers bijv. die van Google en Cloudflare

8.8.8.8  -  8.4.4.8   =  Google
1.1.1.1  -  1.0.0.1   =  Cloudflare


Hoe gaat het nu @JOYEK? Ben je iets opgeschoten met het resetten of het bericht van @Babylonia?


Hoe gaat het nu @JOYEK? Ben je iets opgeschoten met het resetten of het bericht van @Babylonia?

Sorry voor de late reactie!

 

Helaas hebben beide oplossingen geen verbetering gebracht en ben ik goed opweg om geen mbs meer over te hebben dankzij het niet bruikbare internet.

 

Is er nog iets anders wat ik kan proberen?


Zou je eens een trace uit willen voeren voor 1 van deze websites?

 

Dat kan met een laptop of pc:

Windows:

Ga via menu start naar ‘alle programma's’ en dan ‘systeem’

Klik op Command prompt en type daar in: tracert betreffende website.nl (Voorbeeld: tracert betreffendewebsite.nl <— Pas deze aan naar 1 van de betreffende websites)

Als dit klaar is, klaar is krijg je de melding “Trace complete” te zien. Je mag daar een screenshot van maken en die hier met ons delen.

iOS:

Ga via Toepassingen naar ‘Hulpprogramma`s’ en dan ‘Netwerk tools’ en klik op “traceroute”. Type daar de betreffende website.