Skip to main content

Beste KPN,

Ik ben in het bezit van een experiabox V10a en 2 (oude) KPN witte versterkers  (huiskamer, tuin)+ 2 KPN  zwarte experia wifi versterkers (zolder, 1e verdieping).

Ik heb 2 vragen;

  1. Als ik de naam van mijn netwerk wil veranderen, weet ik hoe dat gaat op de experiabox, maar hoe doe ik dat voor de versterkers. Gebeurt dat automatisch, moet ik ze resetten of is aan/uit zetten genoeg?
  2. Als ik de 4 versterkers allemaal een eigen naam wil geven (bijv. netwerk naam + 1, 2, 3 of  4), wat heeft dat voor voordeel? Zie ik dan allemaal als aparte  Wifi netwerken  waar ik verbinding kan maken? Zo ja, hoe doe ik dat?

Hoi @PvdT. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan het beste alle versterkers dezelfde naam en wachtwoord geven. Op deze manier maakt jouw apparaat automatisch verbinding met de Wifi versterker dat op dat moment het sterkste signaal af geeft. In dit topic legt mijn collega uit hoe je de netwerknaam wijzigt. Laat je ons weten of het is gelukt?


Hallo Vikash,

Dank voor jouw antwoord. Nu het volgende; een KPN monteur heeft enkele jaren geleden geleden mijn netwerknaam al veranderd en wachtwoord. Ik wil nu een andere naam en (eventueel) een nieuw wachtwoord. Ik weet hoe ik dat in de experiabox zelf kan veranderen. Moet ik daarna afzonderlijk bij elke versterker de nieuwe netwerknaam invoeren (en eventueel wachtwoord). Of is er een shortcut zoals de versterkers resetten en opnieuw (bekabeld) aan de experiabox verbinden? 1 van de witte versterkers is bekabeld de andere via wifi verbonden. De zwarte versterkers zijn allebei bekabeld aangesloten.


Ja zal het wachtwoord handmatig moeten wijzigen op elke versterken. Helaas is er niet een mogelijkheid om dit voor alle versterkers in huis tegelijk te doen.