Skip to main content

Ik heb twee Experia versterkers, maar slechts op één daarvan loggen apparaten in, vreemd genoeg. Al alles opnieuw gestart maar alles gaan naar de primaire versterker, ook al is een apparaat twee van verwijderd van de andere versterker. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Ik heb een V12 modem.

 

Groet René

Hoe ziet u dat alle apparaten inloggen op die ene en dat de andere niet gebruikt word? Hoe weet u dat?


Dat kan ik zien in de KPN app. 


Hallo @Experia versterker , welk model versterkers heb je, de witte vierkante, de zwarte vierkante of de witte ronde?

 


De zwarte vierkanten. 


Hallo @Experia versterker , dat is bijna niet te sturen door het mesh-systeem, de apparaten communiceren onderling voor de beste verbinding.

Als je een apparaat zo kunt instellen dat deze óf alléén de 2.4-band of de 5.0-band gebruikt is dat het enigste dat je er aan kunt sturen.

 


Oké Jan dat snap ik, maar wel vreemd dan dat een apparaat  twee meter er vandaan dan aan sluit op een Experia die twee verdiepingen hoger staat. Dat snap ik gewoon niet. 


Hallo @Experia versterker , ik ook niet, maar het is niet anders.

Als de verbinding gewoon goed is verder niet druk over maken.

 

 


Dag is nu Jan, die verbinding met dat ene apparaat is ruk nu. Is een Ring deurbel. Speciaal versterker in de garage gezet en nu wil die niet verbinden met de versterker, geen enkel apparaat overigens. 


Heb je al ingelogd op de experia wifi's?


Hoe bedoel je? Ik zie ze in de thuis app van KPN 


Ik ben geen fan van de app.. http://192.168.2.150/ het paswoord staat achterop de versterker waarvan het blauwe ledje knippert. Kijk daar eens of je wat vreemds ziet.


 


Even voor de goede orde...De Wi-Fi van de Box 12 is toch wel uit?


Ja, dat gaat vanzelf


De versterker in de garage is ook gewoon met een kabel aangesloten op de Experiabox? Niet met een draadloze verbindingset ofzo?


Zeker, bedraad aangesloten. 


Even los van je vraag. Het valt me op, dat je Experia Wifi’s “maar” een 100Mbps verbinding hebben? Heb je er een 100Mbps switch tussen zitten of een draadloze verbindingsset?

Anders zou met de juiste bekabeling een verbinding van 1000Mbps (1Gbps) haalbaar en zichtbaar moeten zijn.


Even los van je vraag. Het valt me op, dat je Experia Wifi’s “maar” een 100Mbps verbinding hebben? Heb je er een 100Mbps switch tussen zitten of een draadloze verbindingsset?

Anders zou met de juiste bekabeling een verbinding van 1000Mbps (1Gbps) haalbaar en zichtbaar moeten zijn.

Hallo @r_k , dat zie ik bij mij ook wel eens, als het systeem geïnitialiseerd is zie je de 1Gb-verbinding weer terug.

 


Ik heb er inderdaad een switch tussen maar dat is een 1 Gb switch. Internet is Max 100 mb helaas. 


Ik heb er inderdaad een switch tussen maar dat is een 1 Gb switch. Internet is Max 100 mb helaas. 

Hallo @Experia versterker , dat jouw internetverbinding ‘maar’? 100Mbit/s is staat los van de maximale doorvoersnelheid van de verschillende devices.

Dat ‘maar 100Mbit/s’ is natuurlijk heel relatief, er zijn hele volksstammen die zouden al blij zijn met een kwart van die snelheid.

 


Je zou de 2 versterkers kunnen wisselen. Maar ik vermoed dat da hetzelfde effect geeft. Mogenlijk zit er in de garage een stoorzender ofzo... of de kabel is niet goed. Even een andere kabel proberen.