Skip to main content

Hoi,

ik heb mijn WiFI wachtwoord gewijzigd. Alles werkt prima. Nu probeer ik mijn Sonos te verbinden me de WiFi; lukt niet.

Hij wil verbinden met mijn netwerknaam met een _EXT erachter. Als ik het nieuwe wachtwoord hier invul (die na 10 x checken; wel op andere apparaten werkt) dan kan die niet verbinden. Als ik hetzelfde netwerk opzoek in de wifi lijst in mijn iPhone onder wifi instellingen; dan kan ook hier geen verbinding worden gemaakt met die _EXT netwerk.

Als ik inlog in de modem dan zie ik dit _EXT netwerk ook niet in de draadloze internet instellingen.

 

Wat is dit voor netwerk? En waar vind ik dit netwerk wachtwoord?

 

Zou het kunnen dat dat je Sonos netwerk is? Wat kan helpen is even 1 speaker met een vaste kabel aan te sluiten en daarmee je systeem weer online te krijgen.


Hoi @Christian De Geus , welk modem heb je? Heb jij wellicht ook een Extra wifinetwerk ingesteld op het modem? De WiFinaam_EXT suggereert dat. Daarmee splits je de 2.4 GHz en 5 GHz van jouw wifiverbinding op. Dit kan handig zijn voor, bijvoorbeeld, de wifiverbinding voor sommige smart-apparaten. Deze werken vaak beter op alleen 2,4 GHz of alleen 5 GHz.