Skip to main content

Goedendag,

Sinds een week heb ik problemen met het wegvallen van de verbinding tussen de KPN Experiabox en mijn Netgear Orbi RBR50 router. Er valt geen peil op te trekken: soms een hele dag geen problemen, vervolgens om de 5 minuten een tijdelijke onderbreking van de verbinding. NB. Hiervoor geen problemen geconstateerd, deze configuratie draait al meer dan een jaar.

Details:

  • Het probleem doet zich voor op alle clients die op de Netgear router zijn aangesloten, zowel bedraad als via wifi: dus korte (10 seconden) onderbreking van de internetverbinding.
  • Rond het moment van wegvallen zie ik steeds de volgende entries in de logfile van de Experiabox:
    • 01/21/2021  09:50:30 sending ACK to 192.168.2.250
    • 01/21/2021  09:50:30 sending OFFER to 192.168.2.250
  • NB. Geen storing/onderbrekingen op TV geconstateerd
  • Experiabox: Arcadyan VGV7519 / Firmware Version:02.00.138
  • Internet: 200Mbit glasvezel
  • De Netgear router (WAN poort) zit rechtstreeks aangesloten op de Experiabox
  • Netgear router heeft de nieuwste firmware
  • DHCP op de Experiabox staat aan. De Netgear router krijgt inmiddels een vast IP adres (192.168.250), maar dit lost het probleem niet op.
  • KPN online internet check tool gestart: geen problemen gevonden
  • Experiabox + Netgear router teruggezet naar fabrieksinstellingen en volledig opnieuw geinstalleerd: lost niets op

Heeft iemand een oplossing?

Alvast dank!

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Jorn67 Hoe is de situatie nu? Heb je nog hulp nodig? Hier op het KPN Forum zijn veel mensen aanwezig, die hier verstand van hebben. Iemand als @wjb of @Nick83 zou je wellicht goed advies kunnen geven? 


Hoe heb je de Netgear een vast IP adres gegeven, via een static DHCP entry op de Experia Box of door deze hard (static) in te stellen op de Netgear zelf?

Wat is de DHCP Pool range op de V8?


Dag @Jorn67 Heb je al meegekregen dat Wjb een reactie voor je heeft achtergelaten? Hij kan je vast goed op weg helpen! 


Hoe heb je de Netgear een vast IP adres gegeven, via een static DHCP entry op de Experia Box of door deze hard (static) in te stellen op de Netgear zelf?

Wat is de DHCP Pool range op de V8?


De netgear kreeg een static ip via de Experiabox (binnen de pool).

Inmiddels is er eea veranderd:

Ik heb een nieuwe Experiabox (v12) ontvangen en geïnstalleerd.

Probleem bleef zich voordoen. Onvoorspelbaar: soms een dag geen problemen, vervolgens wegvallende verbinding om de 6 minuten.

Vervolgens fixed ip op de router zelf ingesteld. Probleem lijkt hiermee opgelost. Draait nu een aantal dagen stabiel. 

Onduidelijk wat er nu precies aan de hand is/was, zoals gemeld werkte eea tot voor kort zonder problemen....

Dank voor de hulp...
 

 

Â