Skip to main content
Beantwoord

Verbinding media device wordt verbroken bij verbinden met SuperWifi punt

• 31 januari 2025
  • 3 reacties
  • 23 keer bekeken

Al eerder heb ik hier een vraag gesteld over de bedrade verbinding met mijn wifi apparaat. Het lukte steeds niet waarna ik heb gekozen voor een wifi verbinding. Dat lukte toen, maar geeft ook nu problemen.

Ik ben verder gaan uitpluizen wat de oorzaak kan zijn.
Ik heb een aantal apparaten op dezelfde switch waaronder een Wifi superpunt en het media apparaat.

Het blijkt nu dat als ik het wifi superpunt loskoppel de bedrade verbinding van het media apparaat werkt.

Zodra ik echter het wifi superpunt verbind met de switch, wordt de verbinding met het media apparaat weer verbroken.
Heb nog andere kabels geprobeerd, maar ook dat helpt niet.

Ik heb geen van beide apparaten een vast ip adres gegeven.
In de DHCP list zie ik  overigens de wifi extender niet verschijnen. Ik heb er twee, 1 zie ik wel, de ander dus niet. Kan het zijn dat 1 stuk is? Het groene lampje brand wel.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen ?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@weetweinig! Top dat je zelf al op onderzoek uit bent gegaan, Ik ben benieuwd, om welk merk en type switch gaat het hier? Wat bedoel je precies met media apparaat? 

Is het ook een optie om het SuperWifi punt op je modem zelf aan te sluiten (bekabeld of draadloos) en lukt het dan allemaal wel? 

Bekijk origineel

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • Antwoord
  • 1 februari 2025

Hi ​@weetweinig! Top dat je zelf al op onderzoek uit bent gegaan, Ik ben benieuwd, om welk merk en type switch gaat het hier? Wat bedoel je precies met media apparaat? 

Is het ook een optie om het SuperWifi punt op je modem zelf aan te sluiten (bekabeld of draadloos) en lukt het dan allemaal wel? 

• Auteur
  • Helper
  • 33 reacties
  • 2 februari 2025

Ik heb de wifi extender rechtstreeks aangesloten op het modem. Er werd verbinding gemaakt. Ook onbedraad ging dat goed. 
Weet terug naar de oorspronkelijke verbindingen, en nu blijven de verbindingen bestaan :)

Of het nu definitief is opgelost, durf ik nog geen weddenschap over af te sluiten, maar voorlopig werkt alles weer.

Dank voor de tip om het rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Blijkbaar werd er toch iets gereset.
Met media apparaat bedoelde ik overigens een receiver waarmee je ook internet radio etc. af kunt spelen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 5 februari 2025

Fijn dat het nu goed gaat! Hopelijk blijft het zo en dank voor het laten weten. 😄

Reageer