Verbinding met FRITZ!Box valt vaak kort weg bij Apple Homekit en Camera's en Wifi is slecht
Ik heb al een wat langere tijd een netwerk issue. Eerst had ik het. Ermoeden dat het aan de. Keuze tv decoder lag maar het lijkt er een beetje op dat ik de oorzaak in mijn netwerk moet zoeken.
Klachten die ik heb zijn;
-ik heb regelmatig dat het geluid van van tv hele korte periode (een paar seconde) wegvalt en dat mijn verbinding tussen Apple HomeKit en Eufy camera’s (Wifi) wegvalt.
Ik heb een Fritzbox modem en twee Fritzbox repeaters (3000). De Fritzbox Wifi controle functie geeft aan dat er een goede dekking is tussen het modem en de repeaters. Bij een Wifi analyse van de Fritzbox zie ik dat ik een gemiddelde wifi signaal,sterkte heb van rond de 130 Mbit en een latentie die heel erg fluctueert en soms heel kort wegvalt. Dit is gemeten op een moment dat er een radio via internet muziek afspeelt en alle TV’s zijn uitgeschakeld. De betreffende TV is rechtstreeks (bedraad) op Fritzbox modem aangesloten. - Ik heb KPN abo voor een 200 Mbit verbinding.
- Als ik TV kijk en bijvoorbeeld mijn IPad gebruik lijkt het erop dat wanneer ik een zoekopdracht opgeef in Safari, muziek bestand start of zoiets het tv geluid heel kort wegvalt. Maar…. Het gebeurt ook wel zomaar, dus zonder dat ik een wifi apparaat gebruik.
- ook valt regelmatig mijn tussen Apple HomeKit en mijn Eufy camera’s weg. Voor de volledigheid ik heb twee Apple Tv’s en een Apple HomePod. Hebben jullie een mogelijk advies of idee waardoor dit wordt veroorzaakt?
Bladzijde 3 / 4
Ik heb de Apple TV inderdaad bekabeld. Voor de volledigheid ik heb die vertraging/hapering sinds de nieuwe kpn decoder. Maar ik probeer het even een paar uurtje uit. Ook ik zit we wachten op de kpn TV app op Apple TV. Zal volgens mij volgens prima werken. Heb nu NPO plus maar die app werkt niet op Apple TV, kan met nog steeds niet opnieuw aanmelden. Ik hou je op de hoogte.
Hoe heb jij de Apple TV’s op master en slave ingesteld(via delen met het gezin?)
Als je een nieuwe AppleTV instelt, dan krijg je de vraag. Ik wou alles opschrijven , maar hier staat een uitvoerige beschrijving
iedereen kan makkelijk switchen als gebruiker, dus dat is ook handig. De update van de NPO AppleTV app is …. Laat ik het zomaar zeggen: niets getest! Ronduit belachelijk. Als je hiervoor betaalt dan kan je ze een mailtje sturen en krijg je je geld terug totdat het is opgelost. Hier
Vervolg, één Apple TV ingesteld als “master “ de rest volgt de master werkt perfect. NPO Plus opgezegd (werkte toch niet op Apple TV) en NLziet geïnstalleerd. Werkt prima alleen nog even de geluidsvertraging op mijn bluesound soundbar verhelpen . Alle Apple TV’s voor nu even via Wifi staan. Werkt overigens prima. Nog geen geluidshaperingen gehad op de KPN TV+ decoder. Met de nieuwe update van gisteren weer een issue met Netflix binnen de KPN app optie. Blijkt een bekend probleem te zijn.
Goedenavond @Abzek Dat klinkt allemaal goed. Is je snelheid nu ook beter? Overigens je kunt op de AppleTV ook je geluidsynchronisatie instellen, dus ook dat valt op te lossen.
Norway Dude, of de snelheid nu goed is heb ik niet gecontroleerd maar een ding is zeker het geheel is stabiel en ik heb geen geluidsdips meer gehad. De beide Fritzbox repeaters zijn nu bedraad en lijken stabiel te werken en wifi ontvangst in mijn huis is prima. De synchronisatie van Apple TV op mijn bluesound soundbar is opgelost. Geluid op Apple TV op dolby 5.1 ingesteld. Zie overigens wel nog een kleine geluidsvertraging op de kpn+ box. Ook hier ben ik aan het experimenteren met de instellingen, maar daar kom ik wel uit. Dank voor je adviezen het heeft me echt geholpen.
Namens ons allen op het forum: graag gedaan.
Korte update van eerde melding,
Nadat ik mijn Fritzbox 3000 repeaters via mijn LAN heb gekoppeld aan mijn Frirtzbox 7590 leek mijn geluidsdipjes in het TV geluid en korte hick-ups in beeld verholpen. Maar inmiddels heb ik vandaag toch weer verschillende malen een bevroren beeld gehad en hick-Jos in het geluid. ik heb inmiddels ook een support vraag bij AVM uitgezet en ook een supportgegevens van mijn Fritzbox gestuurd. Het probleem manifesteerde zich alleen in de woonkamer maar na het bekabeld aansluiten van de repeaters 3000 (boven en beneden) heb ik het probleem nu ook boven. Toch een netwerk issue????
Vanmorgen wederom geluid hick-ups op mijn tv. De onlinemonitor van de Fritzbox laat duidelijk de piek zien in internetverkeer. Maar bij een 200Mbit verbinding zou dit toch geen rol mogen spelen?
Goedenavond @Abzek Laten we afwachten van de mensen van Fritzbox zeggen. In ieder geval worden er veel meldingen gemaakt van geluidissues bij TV+. Bij die kant van het forum kan je wellicht dit gedeelte van de vraag kwijt. https://forum.kpn.com/kpn-tv-11 Klein vraagje tussendoor: Heb je op de “haperende” TV zowel een AppleTV als KPN Tv+ aangesloten?
@Abzek De AppleTV is draadloos, maar geldt dat ook voor TV+? De TV zelf is dat ook een smartTV, m.a.w. maakt hij ook contact met Wifi?
De KPN TV+ is bedraad is aangesloten (Lan3 met een 100mbit verbinding)
rechtstreeks op mijn Fritzbox modem. Apple TV en mijn smart TV zijn via wifi aangesloten. Mijn Apple TV werkt prima draadloos, dus geen haperingen evenals mijn smart tv (Philips OLED 804).
De KPN TV+ is bedraad is aangesloten (Lan3 met een 100mbit verbinding)
rechtstreeks op mijn Fritzbox modem. Apple TV en mijn smart TV zijn via wifi aangesloten. Mijn Apple TV werkt prima draadloos, dus geen haperingen evenals mijn smart tv (Philips OLED 804).
Heb je toevallig een android tv ?
Ik zie nu net dat je een Oled tv hebt van Philips, Zelf heb ik de 855 dus had het moeten weten haha.
Met deze tv’s kan je via de apps op de tv KPN iTV installeren, dan even aanmelden.
Ik ben benieuwd of dat wel soepel gaat, of dat je dan de zelfde klachten hebt (ik weet niet of deze suggestie al gedaan is, zit op mijn telefoon op dit moment dus lastig terug zoeken).
Ik heb 2 van die TV’s bij het toestel dat een een slaapkamer staat heb ik KPN TV geïnstalleerd. Tv kijken een drama constant haperingen.!
Net bericht van AVM ontvangen. Niet echt hoopgevend zij gaan er van er vanuit dat de mogelijke oorzaak in ligt en het WLan misschien niet goed is geconfigureerd. ‘dit geval ligt de oorzaak eerder in het thuisnetwerk en hoe de klant hier het WLAN kan optimaliseren (DOK traag WLAN)”.
hoe kan een WLAN zo’n impact hebben op een directe LAN verbinding tussen. Modem en Tv decoder.?
Je WLAN is de hoofd aanvoerder, dus als daar iets mis gaat loopt het daarna ook mis. Dat is niet heel gek. Waar ik alleen niet helemaal de vinger aan de pols kan leggen zijn de WLAN settings hiervoor. Zijn daar zelf zaken aan te passen ? Ik zelf heb geen tv.
Net contact gehad met AVM. Zij zie. Iets wat nog niet te verklaren is in de Fritzbox en zoeken naar een verklaring
Net contact gehad met AVM. Zij zie. Iets wat nog niet te verklaren is in de Fritzbox en zoeken naar een verklaring
Hou ons op de hoogte!
We zijn nu heel nieuwsgierig, want misschien kan ik hier ook meer aanpassen.
Vanzelfsprekend
Ik heb de afgelopen dagen verschillende keren contact gehad met AVM. Er zijn verschillende testen en set ups in het thuisnetwerk en Fritzbox modem uitgeprobeerd. Conclusie de oorzaak van de geluid en beeld storingen zit niet in het thuisnetwerk en/of Fritzbox modem e.d.. Dus ik moet verder met KPN. Inmiddels al een topic aangemaakt.
Dat lag in de lijn der verwachtingen. Veel succes @Abzek .
Vandaag voor de TV+ box factory reset uitgevoerd. Ben benieuwd of de haperingen in geluid en beeld verleden tijd zijn. Volgens KPN lijkt de box op unicast te draaien terwijl de box ingesteld stond op multicast.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.