Skip to main content

De verbinding tussen de Philips Hue bridge en de Hue app  op mijn telefoon is verbroken en krijg ik deze niet meer hersteld. Hue app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. verbinding wordt niet hersteld. Gebeld met Philips Hue service. Ik kreeg het advies om de provider (KPN) te bellen met het verzoek om de 5ghz tijdelijk uit te zetten. Gebeld met KPN 0800 0402. Ik kreeg de mededeling dat het niet kon zonder een abonnement op Tech Desk en de tip om het te doen via KPN forum. Dus hoe krijg ik de 5 ghz tijdelijk uitgeschakeld om te kijken of de verbinding tussen de Hue bridge de mobile telefoon weer kan worden hersteld?

Hallo @TonGe , welk merk en type modem heb je van KPN?

 


ExperiaV9

 


Hallo @TonGe jouw modem heeft geen 5.0-band, uitsluitend de 24-band, dus je zou geen probemen moeten hebben.

Reset de modem eens naar fabriekswaarden en kijk dan eens of het lukt.

 


Hoi @TonGe, branden alle 3 de ledjes op de bridge wel blauw? Alle 3 moeten ze continu blauw branden, want anders heb je ergens een probleem binnen hue en dit kan meerdere oorzaken hebben. 

Betekenis ledjes: 

  1. Verbonden met het stroomnetwerk
  2. Aangesloten op je thuisnetwerk
  3. Verbinding met het internet

Wat je zou kunnen proberen is het herstarten van de hue bridge, kabel tussen de bridge en router controleren/vervangen of kijken of je met een andere smartphone wel verbinding krijgt. En anders kun je hier eens kijken. Veel informatie te vinden over Philips hue. Succes :) 


Dank voor jullie reacties. Na het bericht dat mijn modem geen 5 gHz heeft heb ik de supportlijn van Philips HUE weer gebeld. Hun advies; download de Fing app. Zoek bij de verbonden apparaten het IP adres van de Hue bridge. Zoek via de Hue app de bridge via het IP-adres door op de knop “help” te drukken. Dat is gelukt en ik heb nu weer verbinding.