Skip to main content

Sinds de update werkt mijn TP-Link XE75 Router niet meer goed. Om de ca 50 seconden valt de verbinding even enkele seconden weg. Dit geeft continue storing in bijvoorbeeld videovergaderingen.

Mijn TP link is verbonden met de Experiabox (waarvan de wifi uitstaat) en verbindt vervolgens door naar 2 satelieten in Router modus. Vanuit de main gaat er tevens een bekabelde verbinding naar een TP-Link switch. Dit heeft ca 2 jaar probleemloos gewerkt maar sinds de update van de experiabox is hier niet meer mee thuis te werken.

Als ik de kabel van de switch rechtstreeks in de experiabox doe dan heb ik bekabeld geen problemen meer maar dan kan ik niet meer mijn netwerkapparaten in hetzelfde netwerk gebruiken (Bijvoorbeeld op de bekabelde netwerkprinter printen vanaf mobiel).

Is er een instelling die door de update is gewijzigd waardoor ik dit weer kan herstellen?

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. In de NAT instellingen van mijn router stond IPv6 aan, na deze te hebben uitgezet os het probleem verholpen. Blijft vreemd dat dit ineens een probleem geeft.


Hoi @Drekus, dat was een vreemd probleem inderdaad! Gelukkig had je die instelling gevonden en het daarmee opgelost. Ik geef toe, ik zou niet direct aan die instelling gedacht hebben dus ik ben blij dat jij er aan dacht 😉


Krijgt jouw eigen router dan wel een IPv6 prefix toegewezen door de V10?

Ook bij de V12 lijkt er in de nieuwe firmware een probleem te zijn met de IPv6 prefix delegation functionaliteit.


Reageer