Skip to main content

Ik ben op zoek naar een verlengde voedingskabel voor de Arris VIP5202. Nu dacht ik deze gevonden te hebben zoals te zien is op onderstaande link:

 

https://www.kabeldirect.nl/dc-voedingsplug-verlengkabel-5-5-x-2-1mm-3-meter.html

 

Ik heb deze kabel aangeschaft in deze maat en voor de zekerheid ook in de maat 5.5 x 2.5 mm. Beide kabels passen niet op de adapter die mee is geleverd bij de Arris VIP5202.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen welke kabel wel geschikt is? 

 

Groet Leslie

Wat is er mis met de adapter in een verlengsnoer voor 230 Volt netspanning te steken?


@Leslie Gorter 

Ga voor deze link

https://www.allekabels.nl/verlengkabel/7064/1077406/euro-verlengkabel.html

Die van jou link past niet

Mijn link is voorbeeld van een 230v snoer 


Wat is er mis met de adapter in een verlengsnoer voor 230 Volt netspanning te steken?

Ga voor deze link

https://www.allekabels.nl/verlengkabel/7064/1077406/euro-verlengkabel.html

Die van jou link past niet

Mijn link is voorbeeld van een 230v snoer 

 

Bedankt voor jullie antwoord en op deze manier kan het ook. Aangezien de Tv aan de muur op de slaapkamer komt te hangen en het Arris kastje aan de TV wordt gepalkt met klitteband wil ik de hoeveelheid aan kabels zo klein mogelijk houden. Ik dacht met een verlengsnoer één simpele kabel te hebben naar de ontvanger. 

 

Met bovenstaande opties hangt het voedingssnoer met adapter en het verlengsnoer achter mijn tv. 


Ik zou dan een verlengsnoer pakken met 3 

En gelijk voor de voeding van de tv en tv ontvanger en alles achter de tv weg werken

Deze bijvoorbeeld link :

https://www.allekabels.nl/verlengsnoer/109/1049895/3-voudige-stekkerdoos.html

Zijn ook wel soms tekoop in een plaatselijke supermarkt (3 meter) 

 

 


Bij mij hangt ie dan wel niet maar heb 't in de slaapkamer opgelost met Chromecast aan de tv. Uiterst klein en aangesloten op hdmi én usb (voor de voeding) van de tv zelf.

De afst.bed. is dan feitelijk m'n smartphone met de KPN ITV app. Nadeel; geen erotiek mogelijk (het is tenslotte de slaapkamer), maar als je daar geen bezwaar tegen hebt….

Verder: als je het kastje achter de tv plakt (wat met de 5202 met BT bediening en heel klein kastje best kan) dan zou ik voor een gewoon verlengsnoer gaan (230 volt dus). Die met Eurostekkers, die @peter-keetfm al linkt, is dan heel geschikt.

en het Arris kastje aan de TV wordt gepalkt met klitteband wil ik de hoeveelheid

Hierbij verbaasde me je eigen keuze van verlengkabel ten zeerste!


Zijn er geen langere adapters bij KPN te bestellen?


Zijn er geen langere adapters bij KPN te bestellen?

Neen, de leverancier levert enkele deze voeding bij de ontvangers.

 

Zelf een andere voeding aansluiten of de kabel tussen 12v-adapter en tv-ontvanger verlengen kan maar daarmee leg je de complete aansprakelijkheid (bijvoorbeeld bij brand ontstaan in die ontvanger) bij jezelf neer, KPN en de leveranciers van KPN zijn dan niet meer verantwoordelijk.


Weet je welke DC verlengkabel hierop past?


Weet je welke DC verlengkabel hierop past?

Ik heb geen idee, heb hier nooit naar gekeken ook omdat ik enkel het bijbehorende kabeltje gebruik.


De standaard DC verlengkabels passen namelijk niet


De standaard DC verlengkabels passen namelijk niet


Past wel maar je moet de goede weg weten

En “echt" weten wat je doet

Gebruik goede kabels met voldoende dikte

Lengte verlies dikte koper is een aandachtspunt

Ik heb een opstelling maar laat daar me niet over uit hoe en wat 

Dat is ook niet van toepassing op dit topic

Zie deze afbeelding wat ik gebruik

Verloopje

 


Let wel op wat je doet

Weet je niet waar je mee bezig bent gebruik dan altijd de bijgeleverde kabels of 230v verlengsnoer

Deze link voor de liefhebbers

En info ik heb het uit China

Maar er zullen ook wel nl webshops zijn

Link

 


Zijn er geen langere adapters bij KPN te bestellen?

Tegenwoordig is Arris eigendom van Commscope. In NL zitten ze naast de oud-papierboer volgens google:

Misschien daar maar eens vragen waarom ze kennelijk de +pin van de voedingskabel een halve millimeter te dik maken. Of gewoon 230V verlenging gebruiken, dat is tenminste ook nog voor andere doeleinden te gebruiken.

 


ik denk ook bewust dat dit merk voor een ander soort plug heeft gekozen

bij veel mensen liggen veel adapters vaak met de zelfde (standaard) plug maar dan wel verschillend zijn van spanning (volt)

 

 


bij veel mensen liggen veel adapters vaak met de zelfde (standaard) plug
maar dan wel verschillend zijn van spanning (volt)

Als het om "gewone” power plug voedingen van “computer” gerelateerde apparaten gaat 12 Volt.
Afgezien van een “USB” aansluiting met spanning m.b.t. een apparaat welke 5 Volt is.
Ben in de afgelopen pakweg 10 jaar nog nooit anders tegen gekomen.
(Afgezien van de specs. op de adapter controleer ik het desgewenst ook nog eens met een multimeter).

Tenzij je power-adapters van heel andere huishoudelijk elektrische apparaten zou willen combineren.
(Kruimeldief, oplaadbare zaklampen). Daar kun je inderdaad wel andere spanningen op tegenkomen.

Controleer specs op de adapter (en op de TV-ontvanger zelf), geeft uitsluitsel wat je nodig hebt.
Er zit doorgaans wel een verschil in de maximale stroomsterkte. (Ampère), wat een adapter levert.
Voor een TV-ontvanger Arcadyan  12 Volt - 1,5 A     Die 1,5 A  is nog overbemeten.
Voor een TV-ontvanger Arris wordt een 1 A power adapter bijgeleverd.
Van wat er praktisch gezien wordt gemeten (= minder dan 1 Ampère).


ik denk ook bewust dat dit merk voor een ander soort plug heeft gekozen

bij veel mensen liggen veel adapters vaak met de zelfde (standaard) plug maar dan wel verschillend zijn van spanning (volt)

 

 

 

Dit kastje is geen direct consumenten ding wat je in de winkel kan kopen. Als Commscope zo ongeveer de afnemers aantallen weet van de KPNnen van deze wereld, dan kan het best zijn dat er een vreemde stekker+adaptor leverancier is die het veel goedkoper kan dan b.v. een moderne USB-C stekker, want dat kan ook als ze technisch gezien hun best doen. Maar prijs/verdiensten zal vrij dominant zijn, het is TV, je moet reclame kijken zodat de hele keten geld kan verdienen. Ze gaan ook niet moeilijk doen denk ik met algemene 5V adaptor, want dan ligt de nauwkeurighied van die 5V bij die adaptor. Met 7V of meer als ingang kunnen ze met een goedkope DC-DC Buck convertor intern wel makkelijk 5V t.b.v. die USB poort die ik zie leveren. Als ze die USB-poort weglaten, is er doorgaans niets in zo’n platform wat 5V nodig heeft, CPU zal iets van 1,2 volt zijn I/O pinnen van de chips 3,3 volt. Door te eisen dat het de KPN bijgeleverde adaptor van 12V/1A moet zijn, kunnen ze hun gang gaan kwa vermogensverbruik. Paar keer in reclame zeggen dat je de groenste bent en geen hond die er wakker van ligt.


ach ja als je dat verloopje gebruikt wat ik met een pijl aangegeven hebt

en de juiste verlengkabel gebruikt (dikte lengte) ik zou voor minimaal 0,75mm² gaan

en als het al om een maar meter gaat misschien meer mm²

het gaat om dit topic om het verlengen van de adapter naar tv ontvanger

mijn advies was gewoon een verlengsnoer 230v zie hier boven

maar als mensen het zo graag willen om een andere manier kan het ook zo

de arris vip 5202 geeft niet echt een gebruikelijke ingang zie plaatje

maar er zijn wel manieren dat het wel kan

en dit wil ik hier duidelijk maken en niet anders

 


Die pijl, dus type afmetingen van de connector is wel cruciaal ja. Maar je moet dan ook nog de female variant ervan hebben als je een verlengkabel zou willen en nog steeds de Arris adaptor gebruiken.

Ik las het meer dat je  dat verloopje met een andere vreemde voedingsadaptor gaat gebruiken. Ik heb ooit wel eens zo’n reeks met verschillende verloopjes gekocht, voor snel gemak. Aan die andere kant zitten dan 2 pinnen die dan in een kabel naar een universele adaptor kan worden gestopt. Maar tegenwoordig zou ik eerder de kabel van de Arris adaptor doorknippen en verlengen, maar iemand de geen electronica achtergrond heeft komt toch al snel uit bij 230v verlenging.


Die pijl, dus type afmetingen van de connector is wel cruciaal ja. Maar je moet dan ook nog de female variant ervan hebben als je een verlengkabel zou willen en nog steeds de Arris adaptor gebruiken.

Ik las het meer dat je  dat verloopje met een andere vreemde voedingsadaptor gaat gebruiken. Ik heb ooit wel eens zo’n reeks met verschillende verloopjes gekocht, voor snel gemak. Aan die andere kant zitten dan 2 pinnen die dan in een kabel naar een universele adaptor kan worden gestopt. Maar tegenwoordig zou ik eerder de kabel van de Arris adaptor doorknippen en verlengen, maar iemand de geen electronica achtergrond heeft komt toch al snel uit bij 230v verlenging.

Ach ja klopt ook 

Ik gebruik het achter een andere voeding

Je hebt helemaal gelijk

Foutje 

 


ben het met peter eens,  ik zou een verlengkabel /doos gebruiken,kom je niet in de problemen, mocht het misgaan, die zijn ce gekeurd. want stel, je gepruts veroorzaakt brand, kpn niet aansprakelijk en je verzekering keert niet uit.dat is de reden dat ik zelfbouw (buizen)versterkers altijd met een externe voeding verkoop of ingebouwd als ruimte toelaat, niet omdat ik zelf geen voeding kan bouwen, maar om die reden


want stel, je gepruts veroorzaakt brand

Kom op man. Het power adaptertje is 12 volt 1 Ampère. Ofwel maximaal 12 Watt.
Er hoeven maar twee draadjes doorverbonden te worden.  Dat is allemaal geen rocket science.


nee babylonia, het kan met een  kroonsteentje, en wat dikke draad kan allemaal, maar ik geef alleen aan, dat verzekering dan niet dekt, als daardoor brand ontstaat in adaptor, zo simpel is het, voorbeeldje,zelf brand gehad, droger in keuken, geaard stopcontact, dacht ik woningbouw vergeten aan te sluiten en kreeg dus niets van verzekering.. 3 jaar bezig vergoed te krijgen van woningbouw, ik kijk nu wel uit


want stel, je gepruts veroorzaakt brand

Kom op man. Het power adaptertje is 12 volt 1 Ampère. Ofwel maximaal 12 Watt.
Er hoeven maar twee draadjes doorverbonden te worden.  Dat is allemaal geen rocket science.


kortsluiting kan is dat 2 draadjes contact maken simpel

daarom zeker ik elke groep “laagspanning” extra af

 


Ik gebruik nooit kroon blokken

Maar lasdoppen of solderen met kous

 


of overbelasting in mijn geval en een aardlek werkt alleen met .. soms kunnen de simpelste oplossingen en goedkoop, duurder zijn dan je gedacht had, schade en ervaring maken een mens wijs, maar als men niets ermee doet prima. het ik wist het niet werkt dan niet meer.

en ja peter ook laagspannig extra afzekeren doe ik ook, simpel om compenenten te beschermen