Skip to main content

Op mijn laptop heb ik bij “Home-Instellingen bijbehorende apparaten" de optie openVPN in te stellen. Als ik een 2e laptop (iets ouder, Windows 10) aansluit, zie ik die optie niet. En ook niet bij de aangesloten smartfoon.

 

Waar ligt dat aan? 

 

 

Haal OpenVPN eens weg uit de lijst bij PC1, log uit de modem uit en log in de modem in bij PC2 kun je nu wel OpenVPN toevoegen @Johny-xxx ?

Het lijkt me dat als je dat al 1 keer gereserveerd hebt, je dat niet nog een keer kan doen op een ander apparaat.


Haal OpenVPN eens weg uit de lijst bij PC1, log uit de modem uit en log in de modem in bij PC2 kun je nu wel OpenVPN toevoegen @Johny-xxx ?

Het lijkt me dat als je dat al 1 keer gereserveerd hebt, je dat niet nog een keer kan doen op een ander apparaat.

Zit wat in. Dus m.a.w., met ACL-mac aan kan ik maar  op 1 pc VPN activeren?

(Want als ik op PC1 die app niet instel, is er met VPN geen wifi.)  


U bent hier bezig met poort forwarden. Elke "app" is een bepaalde poort. Elke poort kan maar 1 keer geforward worden. 

Wat wilt u? Een vpn server draaien? Op Elke pc? 


U bent hier bezig met poort forwarden. Elke "app" is een bepaalde poort. Elke poort kan maar 1 keer geforward worden. 

Wat wilt u? Een vpn server draaien? Op Elke pc? 

Ik wil dat VPN werkt (op Win 10+11). Ik merk dat dat met ACL problemen oplevert. Als er andere opties zijn hoor ik het graag.


De poort die open gezet word met deze instelling op de Experiabox is 1194. Deze gebruikt een openvpn server. 

Een openvpn client gebruikt geen 1194. Die gebruikt een willekeurig hoog poortnummer om zijn verbinding naar buiten toe te maken. En via dit hoge poortnummer maakt die verbinding met de server op poortnummer 1194.

Dus als u met een openvpn client verbinding wilt opzetten, dan zou deze instelling op de Experiabox hierbij geen enkele rol spelen. 


De poort .. spelen. 

Blijkt te kloppen. Ik zie nu dat OpenVpn plotseling helemaal niet meer voorkomt. Hoe kan dat nu weer? Ik heb niks gewijzigd. Ik vind het best maar wel vreemd.

→ Blijft mijn probleem dat tenminste ACL met Win10 nog niet werkt met VPN. 


 


Gewoon op iedere pc een VPN-client installeren, dat is al ingebouwd in Windows @Johny-xxx , alleen nog de juiste provider vinden en de VPN-instellingen in iedere pc invoeren.

 


Gewoon op iedere pc een VPN-client installeren, dat is al ingebouwd in Windows @Johny-xxx , alleen nog de juiste provider vinden en de VPN-instellingen in iedere pc invoeren.

 

VPN is kennelijk niet stabiel (ofschoon die staat ingesteld op automatisch optimale instelling). Vandaar dat ik uitkwam bij bovenstaande app. 


Wat is ACL @Johny-xxx , behalve een medische aandoening?

 


Wat is ACL @Johny-xxx , behalve een medische aandoening?

 

ACL staat voor Access Control List. Ik denk intussen dat het probleem bij de vpn ligt… tis wat.


Topic kan weldra dicht.


Reageer