Skip to main content

ik heb thuis op postcode 1186 niet meer dan 29 mbits snelheid kpn, en 89 ziggo

op het camping park haal ik slechts 15 op 8076 postcode ( Vierhouten )

Experia box ( thuis op woonadres is een iets ander model) gereset leverde niets op, ook de andere server instellen via Ookla niet.

 

Vraag: is dit een landelijk probleem?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Het hangt helemaal af van dr afstand tussen het modem en de centrale.  Hoe dichterbij de centrale, hoe hoger dr snelheid. Hier kan je zien wat de maximale snelheid is.


geeft aan 212 beschikbaar…..ik heb 30


Het hangt ook nog eens af van je abonnement. Als je betaalt voor 30 dan krijg je 30, ga je voor 200 betalen dan krijg je 200.


Het hangt ook nog eens af van je abonnement. Als je betaalt voor 30 dan krijg je 30, ga je voor 200 betalen dan krijg je 200.

Maar er is helemaal geen 30Mbps abonnement.


geeft aan 212 beschikbaar…..ik heb 30

Is dit gemeten op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


ik heb op labtop wifi thuis 30, op de pc 87

In Vierhouten ( bij Nunspeet) heb ik alleen wifi gemeten en kom max. op 16-18 ( verschillende ping)

Ik heb alles in 1 in Vierhouten en betaal per maand meer dan 50 Euro

Als dan dit ook nog afhangt van de snelheid is het kolder volgens mij.

NHendriks schreef:

Het hangt ook nog eens af van je abonnement. Als je betaalt voor 30 dan krijg je 30, ga je voor 200 betalen dan krijg je 200.


Het hangt ook nog eens af van je abonnement. Als je betaalt voor 30 dan krijg je 30, ga je voor 200 betalen dan krijg je 200.

Maar er is helemaal geen 30Mbps abonnement.

Op dit moment niet inderdaad, misschien dat ie er vroeger wel is geweest dat durf ik niet te zeggen. Was ook meer een voorbeeldje, ik zie nu dat er 87Mbps bekabeld gehaald wordt dus dan zal het denk ik om een 100/10 abonnement gaan.

 

@smoker betrouwbare snelheidsmetingen zijn altijd bekabeld, via de wifi is er te veel kans op storing. Op de kabel meet je nu 87Mbps als ik het zo lees. Wat voor abonnement heb je nu thuis? Als dit een 100/10 abonnement is dan zou het zomaar kunnen dat dit hetgeen is wat in de praktijk haalbaar is. De info op FPI klopt tot op zekere hoogte maar in de praktijk valt deze altijd ietwat lager uit, bijvoorbeeld door interferentie of ruis.

 

De camping betreft een heel andere locatie dus ook daar is op het kopernet weer iets compleet anders mogelijk. Ik neem aan dat de camping ook niet dichtbij een wijkcentrale staat maar meer in het buitengebied? Dan kan de 16Mbps die je meet heel goed het maximaal haalbare zijn op dat adres. Als de afstand meer dan 1,5km bedraagt dan wordt je al snel gelimiteerd aan een ADSL2+ verbinding, deze kan maximaal 24Mbps aan maar hoe langer de lijn hoe meer degradatie van het signaal waardoor er een maar een lagere snelheid mogelijk is.

 

Misschien handig om je profiel helemaal in te vullen, dan kan een moderator even meekijken wat er mogelijk is binnen je huidige abonnement en of er iets niet helemaal goed gaat of dat de resultaten die je haalt precies zijn zoals verwacht. Vul bij ‘Opmerkingen (prive)’ dezelfde gegevens in als daarboven maar dan voor de camping, inclusief toevoeging (dus precies zoals deze op de factuur staat).


Ik heb zojuist uitgevonden dat we in Vierhouten op een koper draadje zitten. de antenne staat op 1.5 km in het bos.

Wat ik zowiezo kan doen is een extra kabel leggen vanaf router tot aan labtop.

en dan bekabeld internet.

Zal straks even een kabel aansluiting snelheid testen.

 


Heb nu met kabel gedaan...meting is ongeveer 30

dus nog wel te laag.

 


persoonlijke gegevens aangevuld. Dit zijn de gegevens van Vierhouten


Ik begrijp oprecht niet wat je precies bedoelt. Ook is het mij niet altijd duidelijk wanneer je over de camping praat en wanneer over de thuissituatie. Het zou fijn zijn als dat iets duidelijker aangegeven kan worden. Ik heb nu eerlijk gezegd moeite met het uit elkaar houden.

 

Wat voor antenne staat er op 1.5km en wat heeft dit te maken met een vaste aansluiting? Daar zit nooit een antenne tussen maar een fysieke kabel in de grond naar een centrale.

 

Je geeft aan dat er met een kabel 30Mbps gemeten wordt. Wat is er mogelijk op het adres? Ik zag ergens 212 swtaan maar het is mij nu niet duidelijk of je op de camping gemeten hebt met de kabel of thuis. Als je een 50/5 abonnement hebt dan betekent dit een maximum te halen bandbreedte, als er bijvoorbeeld maar 24Mbps mogelijk is dan ga je niet alsnog 50 krijgen. 

 

persoonlijke gegevens aangevuld. Dit zijn de gegevens van Vierhouten

Ik zou ook even die van thuis aangeven in de opmerkingen, dan kan @Thomas op beide adressen even meekijken.


Daar kan ik helaas niet bij….we zijn in Vierhouten op vakantie


Daar kan ik helaas niet bij….we zijn in Vierhouten op vakantie

Ik was twee weken terug in Vierhouten (Fletcher hotel De Mallejan) fietsen en heb toen behoorlijk wat herten en wildzwijnen gezien. Mooie omgeving.


Je kunt ze zo maar op je bumper scheppen….momenteel te veel mensen op de Veluwe en dan kunnen ze gekke dingen doen. Is hier prachtig.


Met Data is het net als water in een pijpleiding of verkeer op de weg. De doorvoer is nooit sneller dan de op het smalste punt. 

Als je dus tussen je router/modem en het apparaat dat je begruikt een 50Mbs Wifi verbinding hebt en de router/modem krijgt maar 15Mbs aangeleverd, moet je echt geen verwachtingen hebben dat een bekabelde verbinding iets oplevert. 

Houdt er ook rekening mee dat het schermen met Mbits bij gebruik van verschillende kabeltechnologieen gewoon door marketing mensen is uitgevonden (weten zij veel). Bijvoorbeeld op een coaxkabel wordt een heel andere manier van data verzenden gebruikt dan bij xDSL verbindingen. 


Bedankt voor je gegevens @smoker, 30Mbit/s is ook de verwachte snelheid op dit adres. Meer capaciteit is er simpelweg niet op dit moment. Helaas is daar niet echt iets aan te doen op de korte termijn.
Op www.kpnnetwerk.nl kun je de uitrol van glasvezel volgen. Zodra glasvezel bij jou in de buurt komt kun je dat daar ook zien.


allen bedankt voor de imput

ik ga een kabel trekken van router naar labtop, dan haal ik iets meer…

Wifi alleen voor de tablets

 


nog even een extra mededeling:

Gisteren een enorme regenbui vanaf 16.50 tot 18.00

tijdens deze bui zakte de snelheid wifi ONDER de 10

Glasvezel is hier niet van toepassing….daarvoor moest de grond open op het park. Eigenaren hebben dit niet toegestaan i.v.m infra structuur (bospercelen)