Goede middag,
we hebben internet via glasvezel. Op de Experiabox V10 komt de WiFi 5 Ghz band al een tijd niet door. In mijn HP laptop zit een Devolo Wifi Stick ac (600 Mbps) en deze ontvangt 0 bytes. Logisch want er valt geen 5Ghz SSID te kiezen (niet zichtbaar). Op de 2,4 Ghz. geen probleem. Dit houdt dus in dat al het WiFi verkeer loopt via de 2,4 Ghz. Het eerste probleem sinds vele jaren.
Ingelogd op de router en de alleen de SSID van de 5 Ghz aangepast met een toevoeging: -5 Ghz. Deze heet nu H369AXXXXX-5 Ghz. (XXXX is fictief). Ook de bandsteering heb ik, omdat ik de SSID van de Ghz heb aangepast, in de V10 router uitgezet. Ik heb het glasvezelkastje (NT) van de stroom gehaald en een paar minuten gewacht (2 groene lampjes) en daarna hetzelfde met de modem gedaan. Nu op de NT 3 groene lampjes. Op de iPhone 13 de WiFi ook weer aangezet: resultaat H369AXXXXX-5 Ghz is niet zichtbaar, Op mijn laptop H369AXXXXX-5 Ghz is ook niet zichtbaar en dus geen verbindingsmogelijkheid via de via ingeschakelde Devolo WiFi stick ac.
Software van de router: V1.01.00T03.8V4 en via geavanceerd in de V10: WiFi status van de H369AXXXXX-5 Ghz luidt: Packets ontvangen/verzonden: 0/0 en Verwijderd verzonden packets: 43.
Er resteert nog één optie: de router resetten maar voordat ik dat doe (wie garandeert dat de V10 weer op zal komen) : wat kan de oorzaak van dit zijn?
Vriendelijk dank voor jullie reactie.
Gerard