Skip to main content

Goedemorgen, volgens mij heb ik nu eindelijk alles werkend. Wanneer ik de KPN Thuis app open, dan zie ik bij het verbonden netwerk alle 3 mijn wifi Experia versterkers tevoorschijn komen. Dit lijkt dus goed te gaan, maar toch heb ik nog een vraagje. Ik zie ook in mijn netwerken de KPN…. van de KPN Box 12 staan en kan hier ook verbinding mee maken. En wanneer ik de modem inga via 192.168.2.254, dan zie ik de SSID van de KPN Box 12 staan, maar ook weer de wifi Experia versterkers welke een andere SSID hebben.

 

Ik heb een servicemonteur gepland staan voor donderdag a.s. , maar zoals gezegd het werkt nu naar behoren met goede snelheden. 

Dit is hoe het zou moeten zijn op basis van de informatie van KPN:
Een mesh netwerk via de Experia wifi’s en de Wifi van de Box 12 blijft aan.
Er is geen integratie van de wifi van de Experia wifi’s en dat van de Box 12. 
Dat schijnt wel ooit te gaan gebeuren, maar er is geen datum genoemd.
Vandaar nu de verschillende SSID's.
Dat zou je aan kunnen passen.
Als je overal waar je wilt goede wifi hebt met alleen de Experia Wifi’s dan kan je de Wifi van de Box 12 beter uitzetten. Dat voorkomt de kans op problemen bij het overschakelen van het ene netwerk naar het andere. 
Als je de wifi van de Box 12 toch aan wil laten kan je er voor kiezen om SSID en wachtwoord gelijk te maken aan dat van de Experia Wifi’s. Dit beperkt de kans op problemen bij het overschakelen van het ene netwerk naar het andere.
Dit is hoe ik het nu thuis heb, en ik ervaar geen problemen tussen de netwerken, alle devices schakelen goed tussen de Experia wifi’s en de Box 12.   
Wel schakelt de Wifi van de Box 12 soms uit en ben ik minder tevreden met de bandsteering op de experia wifi’s.  
 


@Tanoor Bedankt voor het antwoord. Voor mijn idee werkt het nu wel OK, maar hoe kan ik dan in de KPN Box 12 de Wifi uitzetten? Is dat het knopje aan de zijkant ??


Ja, met de onderste. Je moet er wel serieus lang op drukken, minstens 10 seconden. Als het groene wifi lampje voorop uit is, is het gelukt.


Reageer