Skip to main content

Ik heb mijn KPN Box 12 aangesloten met aan ethernetpoort 1 de tv ontvanger, poort 2 een switch voor pc, printer etc, poort 3 een switch met aansluiting internet TV en Sonos.

Zodra ik de verbinding van poort 3 tot stand breng begint de ontvangst van de TV te haperen en stopt vaak helemaal. Ik heb al een andere switch geprobeerd, andere kabels of de kabel rechtstreeks vanaf een ethernetpoort naar de TV, maar maakt geen enkel verschil.

I  

Ondersteunt jouw switch wel igmp-snooping?


Nee dat doet hij niet, maar de verbinding naar de TV ontvanger loopt niet via de switch, die gaat rechtstreeks van het KPN modem naar de Tv ontvanger. Dus ik dacht dat het dan niet nodig was?


Nee dat doet hij niet, maar de verbinding naar de TV ontvanger loopt niet via de switch, die gaat rechtstreeks van het KPN modem naar de Tv ontvanger. Dus ik dacht dat het dan niet nodig was?

Klopt, dan is IGMP snooping niet nodig.

Wat voor een apparatuur van Sonos heb je allemaal?

Gebruik je Sonosnet of wifi voor de communicatie met draadloze Sonos apparaten?

Ik ben namelijk "bang" dat je te maken hebt met de beruchte Sonos broadcast storm.


Ik heb een surround set met Sub en nog een aantal losse boxen verspreid in het huis.

Ik gebruik sonosnet maar ik heb sinds kort ook ellende met de beschikbaarheid van een aantal Play one, die geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk.


Bedankt voor het meedenken, het bleek inderdaad het sonos netwerk te zijn, ik had mijn boost op een andere plaats in het netwerk gehangen en heb daarmee de ellende veroorzaakt.

Ik heb de boost zijn originele plek terug gegeven en het probleem was opgelost.


Waar was jouw Sonos Boost dan in eerste instantie aangesloten op het netwerk?

Op de andere switch die op LAN poort 2 van de V12 zit?