Skip to main content

Goede dag,

Als ik een wifi punt aansluit op de V10, vervalt dan de wifi functie van die experiabox? 

De experiabox V10 hangt beneden in de woonkamer. Heb een utp kabel naar de 1e verdieping waar ik het 1e punt op aan wil sluiten om vervolgens het 2e punt draadloos  op zolder te gebruiken. Maar heb ik beneden dan nog wifi rechtstreeks van de V10?

Hallo @Badk , zodra je een KPN wifipunt (Experia WiFi of SuperWiFi) aansluit op de Experia Box v10 zal de wifi van de v10 automatisch worden uitgeschakeld. De wifi punten nemen die taak over.


Hoi RBxx, 

Duidelijk. Bedankt voor je reactie. 

Grtz barend 


Hoi @Badk , je hebt twee opties. Of een derde wifipunt op de begane grond of de twee punten anders verdelen om toch dekking in het hele huis te hebben.


Hoi RBxx,

Ja idd, dat zijn de enige opties. Het probleem zit in het plafond van de begane grond. Heb dat onlangs geïsoleerd en op die isolatie zit een aluminium folie. Sindsdien bar slechte wifi boven. Ga het eerst met 2 proberen. Kan er altijd nog één bijbestellen. 


Als je voor de eerste en tweede verdieping Superwifi overweegt zou je voor de begane grond kunnen kiezen voor Experia-wifi. Stuk goedkoper en moet ook bekabeld aangesloten worden, deze zou je dan bijvoorbeeld bij de tv-ontvanger kunnen zetten als je deze met een kabel direct op de V10 hebt aangesloten. De Experiawifi heeft immers twee netwerkpoortjes.


Dat is idd ook nog een optie. Bedankt voor de tip.