Skip to main content

Klopt het dat de Netgear Switch GS105E is vervangen door nieuw type? welke moet ik nu exact hebben,

de GS105Ev2 of de GS305E?

 

(ik had een kpn versterker en nu Experia Wifi gekregen dus ik mis 2 poorten, moet helaas zelf dit oplossen lees ik)

Klopt het dat de Netgear Switch GS105E is vervangen door nieuw type? welke moet ik nu exact hebben,

de GS105Ev2 of de GS305E?

 

(ik had een kpn versterker en nu Experia Wifi gekregen dus ik mis 2 poorten, moet helaas zelf dit oplossen lees ik)


Laat maar ik heb zelf al de GS105Ev2, dus dat is inderdaad de vervanger. Maar zou de GS305E beter zijn?


v2 staat voor version 2. Een nieuwer type dus, die ‘hogere’ software aankan.

De GS105E is tot en met 2017 verkocht voorzover ik via Google kan nagaan en wordt qua updates niet meer ondersteund door Netgear.

En wat het verschil tussen de GS105eV2 en GS305E is…

KPN verkoopt zelf de GS105eV2 via de webshop.

 


Maar zou de GS305E beter zijn?

Beter?  Alleen een nieuwer model. Met misschien een nieuwer type chipset e.d.  ??
Het wordt in dezelfde PDF handleiding genoemd dan de oudere modellen.
Dus veel verschil zal er niet in zijn.

Voor daadwerkelijke verschillen zou je bij Netgear dieper in de specificaties kunnen kijken.


De verschillen op een rij:

Gegevens van Tweakers.net...:-)

 


Dit vind ik wel een aardige:

         “eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden…..”

Dat geldt dus ook voor de gegevens die je dan van Tweakers.net hebt gehaald.

De Netgear GS105SE zou   5x Ethernet 100 Mbps   poorten hebben.
Dat is absoluut onjuist.  Ook die heeft gewoon 1 Gbps LAN poorten.

Specs zou je ook beter bij Netgear zelf kunnen opzoeken.  Niet bij “derden” websites.


Dit vind ik wel een aardige:

         “eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden…..”

Dat geldt dus ook voor de gegevens die je dan van Tweakers.net hebt gehaald.

De Netgear GS105SE zou   5x Ethernet 100 Mbps   poorten hebben.
Dat is absoluut onjuist.  Ook die heeft gewoon 1 Gbps LAN poorten.

Specs zou je ook beter bij Netgear zelf kunnen opzoeken.  Niet bij “derden” websites.

meestal kijk ik vaak op tweakers maar kon al niet duidelijk vinden of het de V2 versie was. Toen gekeken op netgear website maar dat is echt een gedrocht... 

ik ga gewoon voor de tweede GS105Ev2,... 


ik ga gewoon voor de tweede GS105Ev2,... 

Ook al wordt het specifieke versienummer nauwelijks vernoemd op websites, versie 1 wordt al enkele jaren niet meer geleverd. Alle tegenwoordige "GS105E” switches betreft versie 2.  Of het moet zijn dat een slecht verkopende web-winkel zo'n switch al jaren onder het stof op de plank heeft liggen.


ik ga gewoon voor de tweede GS105Ev2,... 

Ook al wordt het specifieke versienummer nauwelijks vernoemd op websites, versie 1 wordt al enkele jaren niet meer geleverd. Alle tegenwoordige "GS105E” switches betreft versie 2.  Of het moet zijn dat een slecht verkopende web-winkel zo'n switch al jaren onder het stof op de plank heeft liggen.

wilde je aanvinken als beste antwoord, maar vink perongeluk mijzelf aan 🤣 dank je je info!


Goed bedoeld, prima zo :wink:


...ter aanvulling.
De gegevens van de twee verschillende Netgear switch modelllen in dit onderwerp vernoemd.
(Netgear heeft namelijk een heel  assortiment  aan switches).

https://www.netgear.nl/support/product/GS105Ev2#docs

https://www.netgear.nl/support/product/gs305e.aspx#docs

Belangrijk verschil oudere versus nieuwere type switches.
Die oudere hebben een "limited” Liftetime garantie. (Behalve op de power adapter).
De nieuwere 5 jaar garantie.
Wat het verschil daarin zou zijn, zou je de voorwaarden verder kunnen uitpluizen.

Ze gaan waarschijnlijk langer mee, dan dat je het zelf in toekomstig veranderende netwerk ontwikkelingen mogelijk zelf al gaat uitwisselen voor nieuwere techniek / functies / snelheden.