Skip to main content

Ik heb een internet instap abonnement met een glasvezel connectie. 20 Mbit download volgens KPN specs, in de praktijk  hoger (richting 70). Voor mij voldoende. (geen gamer, geen internet TV).

Dit abonnement is een oud telfort abonnement.

Op de bedrade desktop ging haalde ik de 70 dus vaak, maar wifi was een drama. 4-8 Mbits als ik al geluk had.

Gisteren een hele tijd bezig geweest met de kpn app, en ja uiteindelijk draadloos 36 Mbits. Hoera. Maar sindsdien is de desktop snelheid slechts 8-9Mbits!

Mijn kpn box 12 draait met software versie SGEJ1000060E . Ik heb zelf geen aanpassingen gedaan. De app heeft gisteren wel het modem geconfigureerd, waarschijnlijk andere kanalen gekozen.

Dus help? wat kan ik hieraan doen. Heb op de desktop alle stappen van de probleemoplosser doorlopen.

Goedemiddag @uppe en bedankt voor je bericht!

Dat is heel erg vreemd want mits je kabels in orde zijn, kan een bekabelde verbinding niet langzamer zijn dat de wifi. De wifi is juist afhankelijk van het signaal dat binnenkomt op het modem. Zodra je dan via de wifi gaat werken, lever je in principe snelheid in omdat een wifi signaal zich door de lucht verplaatst. Daarom denk ik ook dat er iets anders aan de hand is. Ik zie dat je een glasvezelaansluiting hebt, zou je het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken?


Het verbaasde mij ook erg. vandaar deze vraag. 

Als ik nú controleer heb ik zowel mobiel als via vast, 36 Mbps. Ik check het met de kpn speedtest, maar ik vraag me af of dat wel goed gaat. Meet het enkel port 80 verkeer of ook via andere poorten?

Wat is de beste manier om de snelheid te testen? In ieder geval heb ik nu ongeveer wat ik verwacht aan snelheid.

gr, Marco


Het verbaasde mij ook erg. vandaar deze vraag. 

Als ik nú controleer heb ik zowel mobiel als via vast, 36 Mbps. Ik check het met de kpn speedtest, maar ik vraag me af of dat wel goed gaat. Meet het enkel port 80 verkeer of ook via andere poorten?

Wat is de beste manier om de snelheid te testen? In ieder geval heb ik nu ongeveer wat ik verwacht aan snelheid.

gr, Marco

Mooi dat je nu in ieder geval weer de juiste snelheden haalt @uppe :)

Een goede manier om dit te testen is door bijvoorbeeld gebruik te maken van de Speedtest van Ookla. Houd het de komende tijd wel even goed in de gaten, mocht er toch weer een probleem met de snelheid ontstaan, laat het hier dan vooral weten!